Карысная інфармацыя

Асноўныя нарматыўныя прававыя акты:

Закон Рэспублікі Беларусь «Аб грамадскіх аб'яднаннях» глядзець

Закон Рэспублікі Беларусь «Аб рэспубліканскіх дзяржаўна-грамадскіх аб'яднаннях» глядзець

Закон Рэспублікі Беларусь «Аб прафесійных саюзах» глядзець

Закон Рэспублікі Беларусь «Аб палітычных партыях» глядзець

Пастанова Міністэрства юстыцыі Рэспублікі Беларусь ад 30 жніўня 2005 г. № 48 «Аб зацвярджэнні нарматыўных прававых актаў па пытаннях афармлення і разгляду дакументаў, звязаных з дзяржаўнай рэгістрацыяй палітычных партый, прафесійных саюзаў, іншых грамадскіх аб'яднанняў, іх саюзаў (асацыяцый), а таксама дзяржаўнай рэгістрацыяй і выключэннем з журнала дзяржаўнай рэгістрацыі, пастаноўкай на ўлік і зняццем з уліку іх арганізацыйных структур» спампаваць

Увазе грамадскіх аб'яднанняў!

Гомельскі гарвыканкам інфармуе, што ў адпаведнасці з патрабаваннямі часткі шостай артыкула 24 Закона Рэспублікі Беларусь «Аб грамадскіх аб'яднаннях» грамадскае аб'яднанне, саюз штогод да 1 сакавіка прадстаўляюць у рэгіструючы орган:
– інфармацыю аб прадаўжэнні сваёй дзейнасці з указаннем месца знаходжання кіруючага органа;
– спісы членаў выбарных органаў грамадскага аб'яднання, саюза, у якіх указаны прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку, дата нараджэння, грамадзянства, месца жыхарства і нумар хатняга тэлефона, месца работы (вучобы) i нумар рабочага тэлефона, пасада ў гэтых выбарных органах i дата абрання кожнага з членаў з прыкладаннем адпаведных пратаколаў. У выпадку змяненняў у складзе выбарных органаў грамадскага аб'яднання, саюза неабходныя звесткі прадстаўляюцца ў адпаведны рэгіструючы орган у дзесяцідзённы тэрмін з дня прыняцця такога рашэння;
– інфармацыю аб колькасці грамадскага аб'яднання, яго арганізацыйных структур, складзе саюза;
– звесткі аб мерапрыемствах, праведзеных у статутных мэтах грамадскім аб'яднаннем, саюзам за год.

Просім арганізацыйныя структуры грамадскіх аб'яднанняў прадастаўляць вышэйпаказаныя звесткі ва ўпраўленне ідэалагічнай работы, культуры і па справах моладзі Гомельскага гарвыканкама

Пералік дакументаў

Пералік дакументаў, неабходных для дзяржаўнай рэгістрацыі, пастаноўкі на ўлік арганізацыйнай структуры грамадскага аб'яднання

1. заяву аб дзяржаўнай рэгістрацыі, пастаноўцы на ўлік арганізацыйнай структуры аб'яднання, падпісанае не менш чым трыма членамі кіруючага органа, па ўсталяванай форме згодна прыкладанням 8, 9 да пастановы Мінюста № 48 форма заявы;

2. рашэнне органа аб'яднання аб стварэнні арганізацыйнай структуры аб'яднання, у якім павінна быць паказана, надзяляецца арганізацыйная структура аб'яднання правамі юрыдычнай асобы;

3. копіі пасведчання аб дзяржаўнай рэгістрацыі аб'яднання і статута аб'яднання, завераныя натарыяльна альбо кіраўніком (намеснікам кіраўніка) аб'яднання;

4. спісы членаў выбарных органаў арганізацыйнай структуры аб'яднання з указаннем іх пасадаў у гэтых органах форма;

5. дакумент, які пацвярджае наяўнасць юрыдычнага адрасу арганізацыйнай структуры аб'яднання (гарантыйны ліст і (або) іншы дакумент, які пацвярджае права на размяшчэнне кіруючага органа арганізацыйнай структуры аб'яднання па ўказаным у дакуменце адрасе ў выпадку яе пастаноўкі на ўлік альбо дзяржаўнай рэгістрацыі ва ўстаноўленым парадку) прыкладная форма гарантыйнага ліста;

6. дакумент банка, які пацвярджае аплату дзяржаўнай пошліны;

7. дакумент, які пацвярджае паўнамоцтвы члена аб'яднання прадстаўляць інтарэсы аб'яднання ў працэсе дзяржаўнай рэгістрацыі, пастаноўкі на ўлік арганізацыйнай структуры аб'яднання.

Пералік дакументаў, неабходных для дзяржаўнай рэгістрацыі, пастаноўкі на ўлік арганізацыйных структур прафсаюзаў

1. заява кіруючага органа па ўстаноўленай форме згодна прыкладанням 8, 9 да пастановы Мінюста №48 форма заявы;

2. копіі пасведчання аб дзяржаўнай рэгістрацыі і статута прафсаюза, завераныя натарыяльна альбо кіраўніком (намеснікам кіраўніка) прафсаюза;

3. рашэнне аб надзяленні арганізацыйнай структуры прафсаюза вызначаным статусам, калі гэта прадугледжана статутам прафсаюза;

4. спісы членаў выбарных органаў арганізацыйнай структуры прафсаюза з указаннем іх пасад у гэтых органах форма;

5. дакумент, які пацвярджае наяўнасць юрыдычнага адрасу арганізацыйнай структуры прафсаюза (гарантыйны ліст і (або) іншы дакумент, які пацвярджае права на размяшчэнне кіруючага органа арганізацыйнай структуры прафсаюза па ўказаным у дакуменце адрасе ў выпадку яе дзяржаўнай рэгістрацыі або пастаноўкі на ўлік ва ўстаноўленым парадку) прыкладная форма гарантыйнага ліста;

6. дакумент, які пацвярджае аплату дзяржаўнай пошліны.

Пералік дакументаў, неабходных для ўнясення змяненняў у статут

1. заяву, падпісанае не менш чым трыма членамі кіруючага органа аб'яднання, аб унясенні змяненняў і (або) дапаўненняў у часопіс дзяржаўнай рэгістрацыі і пастаноўкі на ўлік арганізацыйных структур аб'яднанняў па ўстаноўленай форме згодна прыкладанням 14, 15 да пастановы Мінюста №48 форма заявы;

2. копіі пасведчання аб дзяржаўнай рэгістрацыі аб'яднання і статута аб'яднання, завераныя натарыяльна альбо кіраўніком (намеснікам кіраўніка) аб'яднання;

3. пасведчанне аб дзяржаўнай рэгістрацыі, пастаноўцы на ўлік арганізацыйнай структуры аб'яднання;

4. пратакол або выпіска з пратакола пасяджэння кампетэнтнага органа аб'яднання, які прыняў рашэнне аб унясенні зменаў і (або) дапаўненняў у Статут аб'яднання.

Пералік дакументаў, якія прадстаўляюцца пры змене юрыдычнага адрасу арганізацыйнай структуры аб'яднання

Заяву, падпісанае не менш чым трыма членамі кіруючага органа аб'яднання аб'яднанняў па ўстаноўленай форме згодна прыкладанням 14, 15 да пастановы Мінюста №48 форма заявы;

- пасведчанне аб дзяржаўнай рэгістрацыі, пастаноўцы на ўлік арганізацыйнай структуры аб'яднання;

- пратакол або выпіска з пратакола пасяджэння кампетэнтнага органа аб'яднання (арганізацыйнай структуры аб'яднання), які прыняў рашэнне аб змене юрыдычнага адрасу арганізацыйнай структуры аб'яднання;

- дакумент, які пацвярджае права на размяшчэнне кіруючага органа арганізацыйнай структуры аб'яднання па новым адрасе.

Пералік дакументаў, неабходных для выдачы дублікатаў згубленых (выкрадзеных) дакументаў

– заяву, падпісанае трыма членамі кіруючага органа аб'яднання згодна з дадаткам 16 да пастановы Мінюста № 48 форма заявы;

– пратакол пасяджэння кіруючага органа аб'яднання па факце страты (крадзяжу) арыгіналаў дакументаў;

– акты, даведкі і іншыя матэрыялы, якія пацвярджаюць факт страты (крадзяжу) арыгіналаў дакументаў;

– дакумент, які пацвярджае паўнамоцтвы члена аб'яднання прадстаўляць інтарэсы аб'яднання ў працэсе атрымання дубліката дакументаў.

Пералік дакументаў, неабходных для выдачы дублікатаў дакументаў наўзамен механічна пашкоджаных арыгіналаў дакументаў

- заяву, падпісанае трыма членамі кіруючага органа аб'яднання згодна з дадаткам 16 да пастановы Мінюста № 48 форма заявы;

- пратакол пасяджэння кіруючага органа аб'яднання па факце замены арыгіналаў дакументаў;

- арыгінал механічна пашкоджанага дакумента;

- дакумент, які пацвярджае паўнамоцтвы члена аб'яднання прадстаўляць інтарэсы аб'яднання ў працэсе атрымання дубліката дакументаў.

Пералік дакументаў, неабходных для выключэння з журнала дзяржаўнай рэгістрацыі, зняцця з уліку арганізацыйнай структуры грамадскага аб'яднання

1. заяву аб выключэнні з журнала дзяржаўнай рэгістрацыі, зняцці з уліку арганізацыйнай структуры аб'яднання, падпісанае не менш чым трыма членамі яго кіруючага органа па ўстаноўленай форме згодна прыкладанням 19, 20 да пастановы Мінюста №48 форма заявы;

2. рашэнне кампетэнтнага органа аб'яднання аб ліквідацыі арганізацыйнай структуры аб'яднання;

3. пасведчанне аб дзяржаўнай рэгістрацыі, пастаноўцы на ўлік арганізацыйнай структуры аб'яднання;

4. дакумент, які пацвярджае здачу арганізацыйнай структурай аб'яднання, надзеленай правамі юрыдычнай асобы, пячаткі, штампаў у органы ўнутраных спраў;

5. даведка адпаведнага падатковага органа аб разліку арганізацыйнай структуры аб'яднання, надзеленай правамі юрыдычнай асобы, з бюджэтам і вяртанні паведамлення аб прысваенні ўліковага нумара плацельшчыка;

6. пацвярджэнне публікацыі ў сродках масавай інфармацыі паведамленні аб ліквідацыі арганізацыйнай структуры аб'яднання, надзеленай правамі юрыдычнай асобы, і тэрмінах прыёму прэтэнзіяў крэдытораў;

7. ліквідацыйны баланс арганізацыйнай структуры, надзеленай правамі юрыдычнай асобы;

8. дакумент, які пацвярджае паўнамоцтвы члена аб'яднання прадстаўляць інтарэсы аб'яднання ў працэсе выключэння арганізацыйнай структуры аб'яднання з журнала дзяржаўнай рэгістрацыі, зняцця з уліку.

У адпаведнасці з Дадаткам 22 да Падатковага кодэкса Рэспублікі Беларусь (Асаблівая частка) стаўкі дзяржаўнай пошліны складаюць:
– за дзяржаўную рэгістрацыю арганізацыйных структур палітычных партый, прафесійных саюзаў, іншых грамадскіх аб'яднанняў, рэспубліканскіх дзяржаўна-грамадскіх аб'яднанняў, надзеленых правамі юрыдычнай асобы – 0,2 базавай велічыні;
– за пастаноўку на ўлік арганізацыйных структур палітычных партый, прафесійных саюзаў, іншых грамадскіх аб'яднанняў, рэспубліканскіх дзяржаўна-грамадскіх аб'яднанняў, якія не з'яўляюцца юрыдычнымі асобамі – 0,1 базавай велічыні.

Вышэйстаячыя арганізацыі па пытаннях дзейнасці грамадскіх аб'яднанняў і іншых некамерцыйных арганізацый:
Упраўленне па пытаннях некамерцыйных арганізацый Міністэрства юстыцыі Рэспублікі Беларусь

 Галоўнае ўпраўленне юстыцыі Гомельскага абласнога выканаўчага камітэта