Чаму Рэспубліка Беларусь?

ЧАМУ РЭСПУБЛІКА БЕЛАРУСЬ?

Беларусь – лепшае месца для Вашых інвестыцый, таму што прапануе:

1. Стратэгічна выгаднае месцазнаходжанне

Размяшчэнне бізнесу на тэрыторыі Беларусі, дазваляе кампаніям эфектыўна абслугоўваць найбольш ёмістыя і хуткарослыя рынкі збыту: краіны Еўрапейскага Саюза (505 млн. спажыўцоў), Расію, Украіну, Казахстан і іншыя краіны СНД (282 млн. спажыўцоў).

Выгаднае эканоміка-геаграфічнае становішча Беларусі, развітая транспартна-лагістычная і вытворчая сістэма краіны спалучаюцца з яе членствам у інтэграцыйных аб'яднаннях. Варта вылучыць Еўразійскі эканамічны саюз Расеі, Беларусі, Арменіі і Казахстана (ЕАЭС).

Усе гэтыя фактары разам ствараюць унікальныя магчымасці для кампаній, зацікаўленых у станаўленні і дынамічным развіцці свайго бізнесу ў еўразійскім рэгіёне.

2. Прамы доступ да рынку чатырох краін ЕАЭС (Беларусі, Расіі, Казахстана, Арменіі)

Сёння, кампаніі, якія інвесціруюць у Беларусь, аўтаматычна атрымліваюць доступ на рынак дзяржаў ЕАЭС.

ЕАЭС – гэта:

  • Свабоднае перамяшчэнне тавараў, паслуг, капіталу, рабочай сілы;
  • Адзіная мытная тэрыторыя Расіі, Беларусі, Казахстана і Арменіі з адзіным мытным тарыфам;
  • Роўныя ўмовы гаспадарання (уключаючы кошт асноўных энергарэсурсаў);
  • Адзіныя правілы тэхнічнага рэгулявання, адзіныя санітарныя, ветэрынарныя і фітасанітарныя нормы.

3. Канкурэнтаздольны інвестыцыйны і падатковы клімат

У Беларусі дзейнічае цэлы шэраг прэферэнцыяльных рэжымаў, якія могуць быць вельмі карысныя замежным кампаніям, у тым ліку з пункту гледжання іх падатковага планавання і аптымізацыі. Яны ўключаюць спецыяльныя льготныя ўмовы гаспадарання пры арганізацыі бізнесу ў рамках шасці свабодных эканамічных зон (0% — падатак на прыбытак на працягу 5 гадоў, пасля заканчэння 5 гадоў падатак на прыбытак па стаўцы, паменшанай на 50% ад стаўкі, устаноўленай падатковым заканадаўствам, але не больш, чым па стаўцы 12%; 10% — ПДВ), Парку высокіх тэхналогій (0% — падатак на прыбытак; 0% — ПДВ) і Беларуска-Кітайскага індустрыяльнага парку (0% — падатак на прыбытак на працягу 10 гадоў). Замежныя кампаніі таксама могуць атрымаць дадатковую выгаду з дапамогай максімальнага зніжэння інвестыцыйных выдаткаў і падатковай нагрузкі пры размяшчэнні свайго бізнесу на тэрыторыі малых і сярэдніх гарадоў Беларусі (0% — падатак на прыбытак на працягу 7 гадоў).

Беларусь імкнецца да стварэння адкрытых і выгадных умоў вядзення бізнесу на сваёй тэрыторыі.

4. Развітая транспартная і лагістычная інфраструктура

У сілу свайго геаэканамічнага становішча Беларусь уяўляе сабой транспартна-лагістычны «хаб» еўразійскага рэгіёну. Транспартная інфраструктура Беларусі прадстаўлена шырокай сеткай аўтамабільных, чыгуначных, паветраных дарог. Магістралі, пракладзеныя ў краіне, з'яўляюцца найважнейшым элементам еўрапейскай транспартнай сістэмы. Так, Беларусь перасякаюць 2 транс'еўрапейскіх транспартных калідора, па міжнароднай класіфікацыі № «II» («Захад-Усход» — Берлін-Варшава-Мінск-Масква) і № «IX» («Поўнач-Поўдзень» — мяжа Расіі з Фінляндыяй-Выбарг-Санкт-Пецярбург-Віцебск-Гомель-Украіна-Малдова-Балгарыя-Грэцыя) з адгалінаваннем «IXB» — Гомель-Мінск-Вільнюс-Клайпеда-Калінінград.

Штогод праз тэрыторыю Беларусі варта звыш 100 млн. тон еўрапейскіх грузаў, з іх каля 90% - паміж Расіяй і ЕС. Разам з тым транзітны патэнцыял Беларусі далёка не вычарпаны: беларускія транспартныя калідоры маюць загрузку не больш чым на 25-40% ад іх рэальнай прапускной здольнасці.

Такім чынам, Беларусь з'яўляецца найбольш аптымальным злучным звяном паміж краінамі СНД (перш за ўсё, Расіяй) і краінамі ЕС, што можа быць выгадна выкарыстана замежнымі кампаніямі пры размяшчэнні на тэрыторыі краіны сваіх вытворчых, лагістычных і збытавых падраздзяленняў.

5. Унікальныя магчымасці прыватызацыйныя

Беларусь прапануе замежным кампаніям унікальныя магчымасці паскоранага развіцця іх бізнесу, звязаныя з актывізацыяй у краіне працэсу прыватызацыі. На долю дзяржаўнага сектара прыпадае каля 70% прамысловай вытворчасці. У адрозненне ад Расіі, іншых краін СНД і Усходняй Еўропы, Беларусь захавала найбольш буйныя нацыянальныя прадпрыемствы ў дзяржаўнай уласнасці, што дазволіла забяспечыць ім паўнавартасную падтрымку і, як вынік, істотна павысіць іх вытворчы патэнцыял і міжнародную канкурэнтаздольнасць.

У цяперашні час з мэтай яшчэ большага павышэння эфектыўнасці нацыянальнай эканомікі Беларусь, выбраўшы тактыку «кропкавай» прыватызацыі, зацікаўлена ў развіцці ўзаемавыгаднага супрацоўніцтва з буйнымі стратэгічнымі інвестарамі. Прыклады паспяховых прыватызацыйных здзелак апошніх гадоў (продаж дзяржаўных долей акцый ААТ «Белтрансгаз», СП «Мабільная лічбавая сетка» і інш.) увайшлі ў лік найбуйнейшых у Еўропе здзелак па зліцця і паглынання.

Сёння Нацыянальным агенцтвам інвестыцый і прыватызацыі сумесна з Сусветным Банкам ўкараняюцца сучасныя падыходы і інструменты, адпаведныя найбольш перадавой міжнароднай практыцы. Яны скіраваныя на стварэнне ў Беларусі яшчэ больш адкрытых і зразумелых замежным кампаніям умоў прыватызацыі.


6. Высокакваліфікаваныя працоўныя рэсурсы

Беларусь валодае адным з самых адукаваных, высокакваліфікаваных і працавітых народаў. Больш за 90% насельніцтва маюць вышэйшую, сярэднюю ці базавую адукацыю. Выдатна наладжаная сістэма прафесійнай падрыхтоўкі, а таксама высокі ўзровень развіцця прамысловасці і сферы паслуг, дазваляюць беларускім спецыялістам паспяхова працаваць у кампаніях любых галін, будзь то швейная вытворчасць, сельская гаспадарка, біятэхналогіі або распрацоўка праграмнага забеспячэння.

7. Годнае «якасць» жыцця

У рэйтынгу краін свету па ўзроўні жыцця Беларусь заняла годнае 53 месца (з 187) і прызнана лідарам сярод усіх краін СНД. Кошт жыцця, жылля, адукацыі і разнастайных культурных мерапрыемстваў у Беларусі ніжэй, чым у большасці заходне - і ўсходнееўрапейскіх краін. Разам з развітой сацыяльнай інфраструктурай, Беларусь захавала унікальную для паўнавартаснай і разнастайнай жыцця людзей эка-асяроддзе.