Электронная дзяржаўная рэгістрацыя
Аб ажыццяўленні электроннай дзяржаўнай рэгістрацыі суб'ектаў гаспадарання
Ўзгадненне назвы юрыдычнай асобы ў электронным выглядзе
Ўзгадненне назвы ў электронным выглядзе ажыццяўляецца з дапамогай вэб-партала Адзінага дзяржаўнага рэгістра юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў (http://egr.gov.by) (далей – вэб-партал) у дачыненні да юрыдычных асоб, якія рэгіструюцца ў адпаведнасці з Дэкрэтам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 16 студзеня 2009 г. № 1 «Аб дзяржаўнай рэгістрацыі і ліквідацыі суб'ектаў гаспадарання»: гаспадарчыя таварыствы і грамадства, унітарныя прадпрыемствы, вытворчыя кааператывы, дзяржаўныя аб'яднанні, сялянскія (фермерскія) гаспадаркі, асацыяцыі (саюзы), спажывецкія кааператывы (ЖБВК, ГСПК, кааператывы па газіфікацыі і інш.), садоўніцкія таварыствы, установы, таварыствы ўласнікаў; індывідуальныя прадпрымальнікі.
Для запаўнення электроннага заявы аб узгадненні наймення юрыдычнай асобы заяўніку неабходна:
-
з'яўляцца рэзідэнтам Рэспублікі Беларусь (гэта грамадзяне Рэспублікі Беларусь, а таксама замежныя грамадзяне і асобы без грамадзянства, якія пастаянна пражываюць у Рэспубліцы Беларусь, юрыдычныя асобы, створаныя ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь, з месцам знаходжання на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь);
-
мець доступ да сеткі Інтэрнэт.
Асабісты ключ электроннага лічбавага подпісу (ЭЛП) для электроннага ўзгаднення назвы юрыдычнай асобы набываць не трэба.
Пры гэтым да запаўнення заявы наадварот найменне юрыдычнай асобы можна праверыць з дапамогай пераліку ўзгодненых (зарэзерваваных) найменняў юрыдычных асоб, размешчанага на вэб-партале АДР.
Заяўнік можа прадставіць для ўзгаднення 3 варыянту назвы. Пры гэтым узгадненне назвы будзе вырабляцца ў той чарговасці, у якой найменні пазначаны ў заяве, да першага назвы, адпаведнага патрабаванням, устаноўленым заканадаўствам. Такім чынам, заяўнік пры ўказанні некалькіх варыянтаў назвы юрыдычнай асобы павінен размясціць іх у чарговасці згодна з сваім жаданьні.
Чарговае заяву на ўзгадненне назвы юрыдычнай асобы адзін і той жа заяўнік можа накіраваць толькі пасля атрымання ад рэгіструючага органа адказу аб выніках разгляду папярэдняга заявы.
Заяву аб узгадненні наймення юрыдычнай асобы аўтаматычна накіроўваецца ў рэгіструючы орган у адпаведнасці з яго кампетэнцыяй згодна месцы жыхарства заяўніка-фізічнай асобы або месца знаходжання заяўніка-юрыдычнай асобы.
У выпадках, устаноўленых заканадаўствам, запоўнены да заявы павінны быць прымацаваныя сканаваныя дакументы ў фармаце .pdf (дакумент, які пацвярджае паўнамоцтвы заяўніка; дазвол на выкарыстанне прозвішчаў, псеўданімаў вядомых асоб ці найменняў юрыдычных асоб у выпадках, устаноўленых заканадаўствам).
Тэрмін дзеяння даведкі аб узгадненні наймення - 1 месяц.
Працэдура ўзгаднення назвы юрыдычнай асобы ажыццяўляецца бясплатна.
Найменне юрыдычнай асобы лічыцца ўзгодненым у электронным выглядзе ў выпадку атрымання даведкі аб узгадненні наймення і няўзгодненым – у выпадку атрымання даведкі аб адмове ва ўзгадненні назвы, падпісаныя ЭЛП ўпаўнаважанага супрацоўніка рэгіструючага органа.
Названыя даведкі накіроўваюцца заяўніку па яго электронным адрасе не пазней аднаго працоўнага дня з даты напрамкі заявы.
Парадак электроннай дзяржаўнай рэгістрацыі юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў
Электронная дзяржаўная рэгістрацыя юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў ажыццяўляецца з дапамогай вэб-партала Адзінага дзяржаўнага рэгістра юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў (http://egr.gov.by) (далей – вэб-партал) і дзейнічае на тэрыторыі ўсёй краіны.
Для таго каб электронна зарэгістраваць юрыдычную асобу або індывідуальнага прадпрымальніка, заяўніку неабходна:
з'яўляцца рэзідэнтам Рэспублікі Беларусь (гэта грамадзяне Рэспублікі Беларусь, а таксама замежныя грамадзяне і асобы без грамадзянства, якія пастаянна пражываюць у Рэспубліцы Беларусь, юрыдычныя асобы, створаныя ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь, з месцам знаходжання на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь);
-
мець доступ да сеткі Інтэрнэт;
-
мець асабісты ключ электроннага лічбавага подпісу (ЭЛП).
Інфармацыя аб набыцці ЭЛП і патрабаванні да праграмнага забеспячэння для праходжання аўтарызацыі на вэб-партале размешчаны на самай вэб-партале ў раздзеле «Дапамога ў працы з парталам».
Такім чынам, з дапамогай вэб-партала можна зарэгістраваць:
гаспадарчае таварыства і грамадства, унітарнае прадпрыемства, вытворчы кааператыў, дзяржаўнае аб'яднанне, сялянскае (фермерская) гаспадарка, асацыяцыю (саюз), спажывецкі кааператыў (ЖБСК, ГСПК, кааператыў па газіфікацыі і інш.), садоўніцкае таварыства, установа, таварыства ўласнікаў;
-
індывідуальнага прадпрымальніка;
-
змены і (або) дапаўненні, што ўносяцца ва ўстаноўчыя дакументы вышэйназваных юрыдычных асоб;
-
змены, што ўносяцца ў пасведчанне аб дзяржаўнай рэгістрацыі індывідуальнага прадпрымальніка.
Да прыкладу, для дзяржаўнай рэгістрацыі ствараемага гаспадарчага таварыства дастаткова наяўнасці ЭЛП ў аднаго з заснавальнікаў, якога астатнія заснавальнікі могуць ўпаўнаважыць дзейнічаць ад іх імя шляхам выдачы даверанасці. Калі колькасць заснавальнікаў арганізацыі больш за тры, яны маюць права ўпаўнаважыць аднаго з іх на падпісанне заявы ў дакуменце, які пацвярджае намер стварыць арганізацыю (пратакол агульнага сходу), і гэты дакумент, адпаведна, прадстаўляецца ў рэгіструючы орган.
Акрамя таго, заснавальнікі могуць даверыць падрыхтоўку і накіраванне дакументаў у рэгіструючы орган для дзяржаўнай рэгістрацыі арганізацыі іншай асобе, які валодае ЭЛП.
y;"> Заяўнікі, якія прадстаўляюць дакументы для рэгістрацыі суб'ектаў гаспадарання электронна, вызваленыя ад выплаты дзяржаўнай пошліны (п. п. 8.21. п. 8 арт. 257 Падатковага кодэкса Рэспублікі Беларусь).
Пералік дакументаў, неабходных для прадстаўлення ў рэгіструючы орган, аналагічны асабістаму звароту ў рэгіструючы орган і усталяваны Палажэннем аб дзяржаўнай рэгістрацыі суб'ектаў гаспадарання, зацверджаным Дэкрэтам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 16 студзеня 2009 г. № 1. Пры накіраванні дакументаў з дапамогай вэб-партала апошнія павінны быць адсканаваныя ў фармаце .pdf і падпісаныя ЭЛП заяўніка, які іх накіраваў.
Пацвярджэннем ажыццяўлення дзяржаўнай рэгістрацыі суб'екта гаспадарання з'яўляюцца падпісаныя ЭЛП супрацоўніка рэгіструючага органа апавяшчэнне аб дасканалай аперацыі, а таксама электронныя дакументы, якія сведчаць аб ажыццяўленні дзяржаўнай рэгістрацыі (статут са штампам, які сведчыць аб ажыццяўленні дзяржаўнай рэгістрацыі і пасведчанне аб дзяржаўнай рэгістрацыі).
Пры гэтым статут (устаноўчы дагавор) юрыдычнай асобы са штампам і пасведчанне аб дзяржаўнай рэгістрацыі на папяровым носьбіце могуць быць выдадзены ў регистрирующем органе пры асабістым звароце заяўніка (прадстаўніка заяўніка пры наяўнасці дакументаў, якія пацвярджаюць яго паўнамоцтвы).
Парадак накіравання электронных апавяшчэнняў
У адпаведнасці з п. 22 Палажэння аб дзяржаўнай рэгістрацыі суб'ектаў гаспадарання, зацверджанага Дэкрэтам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 16 студзеня 2009 г. № 1, юрыдычныя асобы ў выпадку змены свайго месцазнаходжання або прызначэння (замены) кіраўніка абавязаны на працягу дзесяці рабочых дзен з дня наступлення такіх падзей накіраваць у рэгіструючы орган адпаведнае апавяшчэнне.
Маючы асабісты ключ электроннага лічбавага подпісу (ЭЛП), гэта таксама можна зрабіць з дапамогай вэб-партала.
Пры гэтым звяртаем увагу, што названыя апавяшчэння могуць быць падпісаныя толькі ЭЛП, выдадзенай кіраўніку юрыдычнай асобы (не намесніку кіраўніка, бухгалтару, эканамісту і г. д.).
Онлайн запаўненне заяў і апавяшчэнняў па пытаннях дзяржаўнай рэгістрацыі суб'ектаў гаспадарання
На адкрытай частцы вэб-партала Адзінага дзяржаўнага рэгістра юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў (туды можна заходзіць без ключа ЭЛП) рэалізаваны сэрвіс, які дазваляе з дапамогай так званых «падказак» запаўняць онлайн формы розных заяў (апавяшчэнняў) для наступнага іх асабістага прадстаўлення ў рэгіструючы орган.
Пры запаўненні заяў (паведамленняў) на вэб-партале апошнім прысвойваецца ідэнтыфікацыйны код (нумар дакумента, сфармаваны на egr.gov.by), які паказваецца ў канцы заявы (паведамлення) пад датай.
Пры звароце заяўніка ў рэгіструючы орган з запоўненым на вэб-партале заявай яго нумар дазваляе супрацоўніку рэгіструючага органа аўтаматычна ўносіць інфармацыю, якая змяшчаецца ў заяве (паведамленні), у базу дадзеных АДР.
Запаўненне заяў (паведамленняў) з дапамогай вэб-партала дае магчымасць зэканоміць час як заяўніка, так і рэгістратара, пазбегнуць памылак пры запаўненні заяў і павышае якасць якія прадстаўляюцца ў рэгіструючы орган дакументаў.
Для таго каб скарыстацца гэтым сэрвісам, неабходна на партале зайсці ў раздзел «Падрыхтоўка дакументаў» і выбраць неабходнае для запаўнення заяву (паведамленне).
Атрыманне інфармацыі з Адзінага дзяржаўнага рэгістра юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў з дапамогай вэб-партала
1. Прадастаўленне інфармацыі з Адзінага дзяржаўнага рэгістра юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў згодна з заканадаўствам з'яўляецца адміністрацыйнай працэдурай, што ажыццяўляецца на падставе запыту і дакумента, які пацвярджае выплату дзяржаўнай пошліны (згодна з Падатковага кодэксу Рэспублікі Беларусь – 1 базавая велічыня за 1 экзэмпляр выпіскі).
У цяперашні час з дапамогай вэб-партала АДР можна накіраваць у Міністэрства юстыцыі запыт (заяву) аб прадастаўленні звестак з АДР ў электронным выглядзе.
Для гэтага заяўнік:
-
запаўняе заяву на вэб-партале,
-
выплачвае дзяржаўную пошліну з дапамогай выкарыстання аўтаматызаванай інфармацыйнай сістэмы адзінай разліковай і інфармацыйнай прасторы (АРІП).
Юрыдычнай асобе ў мэтах выплаты дзяржаўнай пошліны за прадастаўленне інфармацыі з АДР дапамогай АРІП з выкарыстаннем сістэмы «Інтэрнэт-банкінг» спатрэбіцца выкарыстоўваць карпаратыўную банкаўскую аплатную картку.
Арыгінал выпіскі, падпісаны упаўнаважаны тварам Міністэрства юстыцыі, выдаецца зацікаўленай асобе на рукі альбо накіроўваецца па пошце, а электронны варыянт выпіскі адначасова накіроўваецца на электронны адрас асобы, які звярнуўся.
Звяртаем увагу, што асобы, вызваленыя ў адпаведнасці з заканадаўствам ад выплаты дзяржаўнай пошліны за прадастаўленне інфармацыі з АДР, скарыстацца дадзенай паслугай не могуць.
2. Вэб-партал АДР ў цяперашні час дазваляе праверыць статус (існаванне) любога юрыдычнай асобы і індывідуальнага прадпрымальніка, які змяшчаецца ў АДР.
Гэта адносіцца і да такіх арганізацыйна-прававых формах, як банкі, рэспубліканскія дзяржаўна-грамадскія аб'яднанні, фонды, трацейскія суды, калегіі адвакатаў, адвакацкія бюро, Беларуская натарыяльная палата, арганізацыі, якія забяспечваюць правядзенне медыяцыі, а таксама палітычныя партыі і іншыя грамадскія аб'яднанні, іх саюзы (асацыяцыі), саюзы (асацыяцыі) па віду (відах) спорту, створаных з удзелам грамадскага аб'яднання (грамадскіх аб'яднанняў).
Для таго каб скарыстацца гэтым сэрвісам, неабходна на партале зайсці ў раздзел «Прадастаўленне інфармацыі з АДР», выбраць пункт «Праверыць існаванне суб'екта гаспадарання» і па назве (ПРОЗВІШЧА, імя індывідуальнага прадпрымальніка) і (або) па рэгістрацыйным нумары (УНП) ажыццявіць пошук неабходнага суб'екта.
У выніку пошуку ў дачыненні да запытанага суб'екта гаспадарання выдаецца наступная інфармацыя: рэгістрацыйны нумар, найменне (фірмовае, поўнае, скарочаная), дата рэгістрацыі, рэгіструючы орган (да якога суб'ект ставіцца ў цяперашні час), стан суб'екта (дзеючы, знаходзіцца ў працэсе ліквідацыі, працэдура банкруцтва, выключаны з АДР, спыненне дзейнасці ў выніку рэарганізацыі) і дата выключэння з АДР (у выпадку выключэння суб'екта з АДР).
3. У адпаведнасці з патрабаваннем часткі першай пункта 14 Палажэння аб ліквідацыі (спыненні дзейнасці) суб'ектаў гаспадарання, зацверджанага Дэкрэтам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 16 студзеня 2009 г. № 1, Міністэрствам юстыцыі ў глабальнай камп'ютарнай сетцы Інтэрнэт размяшчаецца пералік юрыдычных асоб (індывідуальных прадпрымальнікаў), ліквідуемы ў спрошчаным парадку па рашэнні рэгіструючага органа.
Дадзеная інфармацыя даступная на афіцыйным сайце Міністэрства юстыцыі (http://www.minjust.by), так і на ўеб-партале АДР.