Навіны

У аэрапорце «Гомель» адкрыюцца крамы duty free

У зонах вылету і прылёту аэрапорта «Гомель» адкрыюцца крамы бяспошліннага гандлю duty free. Таксама абмяркоўваецца пытанне выканання новых рэйсаў з Гомеля на Паўночны Кіпр. Пра гэта карэспандэнту «Ведамасцяў» распавёў намеснік начальніка Гомельскага філіяла ДП «Белаэранавігацыя» Мікалай Мурашка.

Паводле яго слоў, дагавор арэнды плошчаў пад крамы бяспошліннага гандлю ўжо заключаны. Чакаецца, што да пачатку летняга сезону яны пачнуць прымаць пакупнікоў.

На гэта ж час (папярэдне – у траўні) разглядаецца адкрыццё напрамкі на Паўночны Кіпр. На дадзены момант замежная авіякампанія-перавозчык атрымлівае дазволу, неабходныя для выканання палётаў у Беларусь. Усё залежыць і ад запатрабаванасці дадзенага напрамкі сярод турыстаў. Таксама ў 2020 годзе ў аэрапорце плануецца поўная рэканструкцыя зоны вылету з заменай тэхналагічнага абсталявання для абслугоўвання пасажыраў і багажу.

– У мінулым годзе праз аэрапорт «Гомель» было выканана 1200 авіярэйсаў і абслужана 65 тысяч пасажыраў. Гэта лепшы паказчык за апошнія чатыры гады, – адзначыў Мікалай Мурашка. – Практычна палова рэйсаў ажыццяўлялася на вялікіх самалётах «Боінг-737», якія ў залежнасці ад мадыфікацыі месцяць ад 150 да 190 пасажыраў.

Асноўны аб'ём працы аэрапорта звязаны з чартарнымі перавозкамі – па заяўках турыстычных кампаній, па дастаўцы нафтавікоў у Ніжневартаўск і Сургут, перавозкі дзяцей на адпачынак у Еўропу, транзітныя чартары бізнес-авіяцыі, а таксама грузавыя рэйсы.

У 2020-м захаваецца праграма чартэрных перавозак мінулага года. Гэта круглагадовае рэйсы ў Егіпет (Хургада, Шарм-эль-Шэйх), у летні перыяд – у Балгарыю (Бургас), Чарнагорыю (Ціват), Турцыю (Анталія), Туніс (Энфіда), з чэрвеня па жнівень – рэгулярны рэйс «Гомель-Калінінград» (кошт квітка ад 60 еўра у адзін бок).

У апошні час актыўна абмяркоўваецца запуск танных рэйсаў «Мінск – Будапешт» ад венгерскай лаўкост-кампаніі WizzAir. А дырэктар дэпартамента па авіяцыі Міністэрства транспарту і камунікацый Арцём Сікорскі падзяліўся інфармацыяй, што авіякампанія «Белавія» плануе запусціць лоўкосты з абласных аэрапортаў. Закрануць гэтыя планы аэрапорта «Гомель»?

– На наша прадпрыемства кіраўніцтва авіякампаніі WizzAir не звярталася. Якіх-небудзь указанняў ад Дэпартамента па авіяцыі мы не атрымлівалі, – кажа Мікалай Мурашка. – Што тычыцца «Белавія» – гэта авіякампанія, якая выконвае асноўныя аб'ёмы перавозак у аэрапорце Гомеля. Для нас няма істотнай розніцы, у якім фармаце выконваецца рэйс: рэгулярны, чартарны або лаўкостар. Прапускная здольнасць міжнароднага аэрапорта «Гомель» – 500 пасажыраў у гадзіну. Мы гатовыя да абслугоўвання паветраных судоў і пасажыраў кожны дзень у кругласутачным рэжыме. Тэхнічныя характарыстыкі аэрадрома і аэрапорта дазваляюць адначасова абслугоўваць два вялікіх самалёта, такіх як Боінг 737-800.

Два гады таму расейская лаўкост-кампанія «Перамога» планавала палёты на маршруце «Гомель–Масква». Ім далі тарыфы на абслугоўванне ў аэрапорце, далі гарантыі па пытанні абслугоўвання. Але «Перамога» ў Гомель так і не прыйшла.

– Тэма лоукостеров для Гомеля рэальная. Думаю, гэта пытанне бліжэйшага будучага, – рэзюмаваў суразмоўца.

"Гомельскія ведамасці"