Пытанне-Адказ
Якія льготныя ўмовы і прэферэнцыі даюцца інвестару пры заключэнні інвестыцыйнага дагавора?
Механізм інвестыцыйных дагавораў дазваляе стварыць камфортныя ўмовы працы пры рэалізацыі праектаў, незалежна ад тэрыторыі, на якой ажыццяўляецца праект, дазваляе інвестару ўстанавіць дадатковыя гарантыі абароны свайго капіталу і адначасова атрымаць ільготныя ўмовы і прэферэнцыі пры будаўніцтве аб'ектаў для рэалізацыі інвестыцыйнага праекта, у тым ліку і ў індывідуальным парадку, асноўнымі з якіх з'яўляюцца:
– будаўніцтва аб'ектаў, прадугледжаных інвестыцыйным праектам, паралельна з распрацоўкай, экспертызай і зацвярджэннем неабходнай праектнай дакументацыі; – прадастаўленне ў арэнду зямельнага ўчастка без правядзення аўкцыёну на права заключэння дагавора арэнды зямельнага ўчастка з афармленнем неабходных дакументаў па адвядзенні зямельнага ўчастка адначасова з выкананнем работ па будаўніцтве;
– вылік у поўным аб'ёме сум ПДВ, выплачаных пры набыцці (увозе на тэрыторыю Рэспублікі Беларусь) тавараў (работ, паслуг), маёмасных правоў, выкарыстаных для праектавання, будаўніцтва (рэканструкцыі), аснашчэння аб'ектаў, прадугледжаных інвестыцыйным праектам;
– вызваленне ад увазных мытных пошлін і ПДВ пры ўвозе на тэрыторыю Рэспублікі Беларусь тэхналагічнага абсталявання (камплектуючых і запасных частак да яго) для выкарыстання яго на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь у рамках рэалізацыі інвестыцыйнага праекта.
Ільготы і прэферэнцыі рэзідэнтам свабодных эканамічных зон
Падатковыя і мытныя льготы для інвестараў свабоднай эканамічнай зоны з'яўляюцца важкай перавагай перад умовамі для інвестараў па-за зонай. Льготны рэжым падаткаабкладання для рэзідэнтаў асаблівай эканамічнай зоны садзейнічае наладжванню эфектыўнай дзейнасці ў дзяржаве.
Падатковыя льготы для інвестараў даюць магчымасць знізіць суму выплат да 50 працэнтаў ад сумы падаткаў, што выплочваюцца ў Рэспубліцы Беларусь.
Асаблівасці льготнага падаткаабкладання ў СЭЗ не распаўсюджваюцца на:
грамадскае харчаванне, ігральны бізнес, электронныя інтэрактыўныя гульні, гандлёвую і гандлёва-закупачную дзейнасць, аперацыі з каштоўнымі паперамі;
рэалізацыю тавараў (работ, паслуг), вытворчасць (выкананне, аказанне) якіх поўнасцю або часткова ажыццяўляецца з выкарыстаннем асноўных сродкаў, якія знаходзяцца ва ўласнасці або іншым рэчавым праве рэзідэнта СЭЗ, і (або) працы работнікаў рэзідэнта СЭЗ па-за тэрыторыяй СЭЗ.
1. Падатак на прыбытак
Прыбытак, атрыманы ад рэалізацыі тавараў (работ і паслуг) уласнай вытворчасці на экспарт або іншым рэзідэнтам СЭЗ, вызваляецца ад абкладання падаткам на прыбытак.
2. Падатак на нерухомасць
Рэзідэнты СЭЗ вызваляюцца ад падатку на нерухомасць:
2.1. па аб'ектах падаткаабкладання, набытых у 3-гадовы перыяд з даты рэгістрацыі ў якасці рэзідэнта СЭЗ;
2.2. па аб'ектах падаткаабкладання гэтым падаткам, размешчаным на тэрыторыі адпаведных СЭЗ, незалежна ад накіравання іх выкарыстання. Ільгота прадастаўляецца ў квартале, калі ў непасрэдна папярэдні яму квартал рэзідэнтам СЭЗ ажыццяўлялася рэалізацыя тавараў (работ, паслуг) уласнай вытворчасці на экспарт або іншым рэзідэнтам СЭЗ.
3. Зямельны падатак (арэндная плата за зямлю)
Вызваляюцца ад зямельнага падатку (арэнднай платы) за зямельныя ўчасткі рэзідэнтаў СЭЗ, размешчаныя ў межах СЭЗ:
3.1. прадастаўленыя ім пасля рэгістрацыі ў якасці рэзідэнтаў СЭЗ для будаўніцтва аб'ектаў, але не больш за пяць гадоў з даты рэгістрацыі ў якасці рэзідэнта СЭЗ;
3.2. незалежна ад іх мэтавага прызначэння. Ільгота прадастаўляецца ў квартале, калі ў непасрэдна папярэдні яму квартал рэзідэнтам СЭЗ ажыццяўлялася рэалізацыя тавараў (работ, паслуг) уласнай вытворчасці на экспарт або іншым рэзідэнтам СЭЗ.
4. Мытныя плацяжы (ўвазная мытная пошліна і ПДВ, які спаганяецца мытнымі органамі)
Рэзідэнты СЭЗ не выплочваюць мытныя плацяжы:
4.1. пры ўвозе ў свабодную мытную зону (вызначаецца па заяве прадпрыемства-рэзідэнта) для мэт рэалізацыі заяўленага інвестыцыйнага праекта будаўнічых матэрыялаў, абсталявання, а таксама сыравіны, матэрыялаў і камплектуючых для вытворчасці прадукцыі;
4.2 пры вывазе за межы мытнай тэрыторыі ЕАЭС замежных тавараў, змешчаных пад мытную працэдуру свабоднай мытнай зоны, у нязменным стане, а таксама вырабленай з выкарыстаннем замежнай сыравіны (матэрыялаў, камплектуючых) прадукцыі.
4.3. ПДВ, які спаганяецца мытнымі органамі, пры вывазе на мытную тэрыторыю ЕАЭС прадукцыі, вырабленай з выкарыстаннем замежных тавараў (сыравіны, матэрыялаў, камплектуючых), змешчаных пад мытную працэдуру свабоднай мытнай зоны.
Мытныя плацяжы выплочваюцца пры вывазе на мытную тэрыторыю ЕАЭС замежных тавараў, змешчаных пад мытную працэдуру свабоднай мытнай зоны, у нязменным стане, а таксама прадукцыі, вырабленай з выкарыстаннем замежных тавараў (сыравіны, матэрыялаў, камплектуючых).
5. Іншыя льготы і прэферэнцыі для бізнесу:
Рэзідэнты СЭЗ вызваляюцца ад:
5.1. платы за права заключэння дагавора арэнды зямельнага ўчастка, які прадастаўляецца для будаўніцтва і абслугоўвання аб'ектаў нерухомай маёмасці ў межах СЭЗ;
5.2. пошліны за выдачу замежным грамадзянам і асобам без грамадзянства, якія прыцягваюцца для рэалізацыі інвестыцыйнага праекта на тэрыторыі СЭЗ, спецыяльных дазволаў на права займацца працоўнай дзейнасцю ў Рэспубліцы Беларусь. Асабліва актуальныя гэтыя льготы замежным інвестарам.
Рэзідэнты СЭЗ не ажыццяўляюць
5.3. кампенсацыйныя пасадкі і кампенсацыйныя выплаты кошту аб'ектаў расліннага свету, якія выдаляюцца і перасаджваюцца пры будаўніцтве ў межах СЭЗ аб'ектаў, прадугледжаных у інвестыцыйным праекце, з правам выдалення, перасадкі аб'ектаў расліннага свету.
Фінансаванне праектаў за кошт сродкаў інавацыйнага фонду
Фінансаванне інавацыйных праектаў магчыма за кошт сродкаў інавацыйнага фонду Гомельскага аблвыканкама і ў рамках указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 21 мая 2009 г. № 255 "Аб некаторых мерах дзяржаўнай падтрымкі малога прадпрымальніцтва".
Фінансаванне за кошт сродкаў інавацыйнага фонду Гомельскага аблвыканкама праводзіцца па выніках конкурснага адбору і ажыццяўляецца пры ўмове адпаведнасці праектаў наступным крытэрыям:
арганізацыя тэхналагічнага працэсу, які забяспечвае сярэдні ўзровень дабаўленай вартасці на аднаго працуючага, аналагічны сярэдняму ўзроўню дабаўленай вартасці на аднаго працуючага па адпаведным выглядзе эканамічнай дзейнасці ў Еўрапейскім саюзе або які перавышае гэты ўзровень;
экспартная арыентаванасць інавацыйнага праекта (перавышэнне экспарту над імпартам);
стварэнне і ўкараненне новых тэхналогій і (або) вытворчасць новай для Рэспублікі Беларусь і (або) сусветнай эканомікі прадукцыі.
Фінансаванне навукова-даследчых, вопытна-канструктарскіх і доследна-тэхналагічных работ, за кошт сродкаў інавацыйнага фонду ажыццяўляецца пры ўмове іх адпаведнасці прыярытэтным напрамкам навуковых даследаванняў і (або) прыярытэтным напрамкам навукова-тэхнічнай дзейнасці ў Рэспубліцы Беларусь, устаноўленым актамі заканадаўства.
Дзяржаўная фінансавая падтрымка суб'ектам малога прадпрымальніцтва
Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 21 траўня 2009 г. № 255 "Аб некаторых мерах дзяржаўнай падтрымкі малога прадпрымальніцтва" вызначаны парадак аказання дзяржаўнай фінансавай падтрымкі суб'ектам малога прадпрымальніцтва за кошт сродкаў, прадугледжаных у праграмах дзяржаўнай падтрымкі малога і сярэдняга прадпрымальніцтва.
Віды дзяржаўнай фінансавай падтрымкі.
1. Субсідыі для кампенсацыі часткі працэнтаў за карыстанне банкаўскімі крэдытамі.
2. Субсідыі для кампенсацыі расходаў на выплату лізінгавых плацяжоў па дагаворах фінансавай арэнды (лізінгу) у частцы аплаты сумы ўзнагароджання (даходу) лізінгадаўцы.
3. Кампенсацыя часткі расходаў, звязаных з удзелам у выставачна-кірмашовых мерапрыемствах.
4. Льготнае крэдытаванне, у тым ліку мікракрэдытаванне.
Дзяржаўная фінансавая падтрымка прадастаўляецца суб’ектам малога прадпрымальніцтва, якія рэалізуюць інвестыцыйныя праекты, бізнес-праекты, у мэтах будаўніцтва, набыцця капітальных пабудоў (будынкаў, збудаванняў), ізаляваных памяшканняў і (або) іх рамонту і рэканструкцыі, набыцця абсталявання, транспартных сродкаў, спецыяльных устройстваў і прыстасаванняў, закупкі камплектуючых вырабаў, сыравіны і матэрыялаў для ўласнай вытворчасці і аказання паслуг.
Абавязковай умовай аказання дзяржаўнай фінансавай падтрымкі суб'ектам малога прадпрымальніцтва з'яўляецца стварэнне новых працоўных месцаў.