Інфармацыя для наймальнікаў

ІНФАРМАЦЫЯ ДЛЯ НАЙМАЛЬНІКАЎ

У рамках Сусветнага Дня аховы працы 18 красавіка 2019 года, Гомельскім гарвыканкамам быў праведзены выязны гарадскі Дзень аховы працы на ААТ «Гомельскі хімічны завод» на тэму «Ахова працы і будучыню сферы працы».
У мерапрыемстве прынялі ўдзел кіраўнікі больш чым 50 прадпрыемстваў і арганізацый г. Гомеля.
Было арганізавана наведванне агляднай бытавых памяшканняў і вытворчых участкаў прадпрыемства ААТ «Гомельскі хімічны завод», а таксама выстава сродкаў індывідуальнай абароны, спецадзення, спецабутку.
З інфармацыяй выступілі прадстаўнікі выканаўчых органаў, абласнога ўпраўлення Дэпартамента дзяржаўнай інспекцыі працы, пракуратуры г. Гомеля, абласнога аб'яднання прафсаюзаў, гарадскога цэнтра гігіены і эпідэміялогіі», цэнтральнай гарадской паліклінікі, часопіса «Ахова працы і сацыяльная абарона», ТАА «Сэйфтим».
На гарадскім Дне аховы працы былі ўручаны дыпломы лепшым грамадскім інспектарам прадпрыемстваў горада.

Паважаныя наймальнікі!

Нагадваем Вам, што ў адпаведнасці з Законам Рэспублікі Беларусь "Аб занятасці насельніцтва" звесткі аб наяўнасці свабодных працоўных месцаў (вакансій) запаўняюцца і падаюцца ў органы па працы, занятасці і сацыяльнай абароне гарадскіх, раённых выканаўчых камітэтаў па месцы знаходжання свабодных працоўных месцаў(вакансій). Названыя звесткі можна таксама даць, запоўніўшы электронную форму на партале дзяржаўнай службы занятасці Рэспублікі Беларусь.

Акрамя таго, упраўленне па працы, занятасці і сацыяльнай абароне Гомельскага гарвыканкама валодае базай дадзеных, якая змяшчае інфармацыю аб беспрацоўных грамадзян, якія шукаюць працу і гатовыя прыступіць да яе па розных прафесіях і спецыяльнасцях.

САДЗЕЙНІЧАННЕ Ў АРГАНІЗАЦЫІ ПРАДПРЫМАЛЬНІЦКАЙ ДЗЕЙНАСЦІ

Упраўленнем па працы, занятасці і сацыяльнай абароне Гомельскага гарвыканкама ажыццяўляецца садзейнічанне беспрацоўным у арганізацыі прадпрымальніцкай дзейнасці ў выглядзе арганізацыйнага і метадычнага забеспячэння і фінансавай падтрымкі.

Субсідыя прадастаўляецца ў памеры 11 – кратнай велічыні бюджэту пражытачнага мінімуму ў сярэднім на душу насельніцтва на дату заключэння дагавора аб прадастаўленні субсідыі.

Пераважнае права для атрымання субсідыі маюць беспрацоўныя, якія не маюць магчымасці атрымаць прыдатную працу і арганізоўваюць значныя віды прадпрымальніцкай дзейнасці.

АРГАНІЗАЦЫЯ І ФІНАНСАВАННЕ МЕРАПРЫЕМСТВАЎ ПА АДАПТАЦЫІ ІНВАЛІДАЎ ДА ПРАЦОЎНАЙ ДЗЕЙНАСЦІ

Адаптацыя інвалідаў да працоўнай дзейнасці - комплекс мерапрыемстваў накіраваных на:

  • набыццё і ўдасканаленне інвалідамі прафесійных ведаў, уменняў і навыкаў з улікам атрыманай або наяўнай у іх спецыяльнасці (прафесіі);

  • набыццё, аднаўленне і развіццё наяўных у інвалідаў працоўных здольнасцей і замацаванне іх у працэсе ажыццяўлення працоўнай дзейнасці;

  • павышэнне канкурэнтаздольнасці інвалідаў на рынку працы;

  • працаўладкаванне інвалідаў у адпаведнасці з атрыманай або наяўнай спецыяльнасцю (прафесіяй).

Адаптацыя інвалідаў да працоўнай дзейнасці можа ажыццяўляцца ў арганізацыях любых арганізацыйна-прававых формаў і індывідуальных прадпрымальнікаў.

Наймальнікі, якія выказалі жаданне ажыццяўляць адаптацыю інвалідаў да працоўнай дзейнасці, павінны мець неабходныя магчымасці і ўмовы для рэалізацыі мерапрыемстваў па адаптацыі інвалідаў да працоўнай дзейнасці ў адпаведнасці з заканадаўствам.

Адаптацыя інвалідаў да працоўнай дзейнасці ажыццяўляецца пры наяўнасці ў іх спецыяльнасці (прафесіі), акрамя відаў дзейнасці, якія не патрабуюць прафесійнай падрыхтоўкі, у адпаведнасці з індывідуальнай праграмай рэабілітацыі інвалідаў, сфарміраванай медыка-рэабілітацыйнай экспертнай камісіяй, і можа ажыццяўляцца на тэрмін ад шасці месяцаў да аднаго года.

Наймальнікі, якія выказалі жаданне арганізаваць адаптацыю інвалідаў да працоўнай дзейнасці, падаюць у органы па працы, занятасці і сацыяльнай абароне па месцы стварэння працоўнага месца заяву з указаннем пераліку спецыяльнасцей (прафесій), па якім магчымая арганізацыя адаптацыі інвалідаў да працоўнай дзейнасці, колькасці і пераліку вакантных працоўных месцаў, а таксама патрэбы ў стварэнні новых працоўных месцаў і магчымасцяў далейшага працаўладкавання інвалідаў. Да заявы прыкладаюцца разлікі фінансавых выдаткаў на арганізацыю адаптацыі інвалідаў да працоўнай дзейнасці.

Фінансаванне мерапрыемстваў па адаптацыі інвалідаў да працоўнай дзейнасці за кошт сродкаў дзяржаўнага пазабюджэтнага Фонду сацыяльнай абароны насельніцтва Міністэрства працы і сацыяльнай абароны ажыццяўляецца органамі па працы, занятасці і сацыяльнай абароне ў выглядзе выдзялення наймальнікам грашовых сродкаў на набыцця абсталявання, матэрыялаў, спецадзення, кампенсацыю затрат па аплаце працы інвалідаў.

Нарматыўна-прававое забеспячэнне

Пастанова Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 02.02.2009 г. № 128 «Аб зацвярджэнні Палажэння аб парадку фінансавання і кампенсацыі затрат на стварэнне і захаванне працоўных месцаў для інвалідаў і Палажэння аб парадку арганізацыі і фінансавання мерапрыемстваў па адаптацыі інвалідаў да працоўнай дзейнасці»

ПАРАДАК І ЎМОВЫ КАМПЕНСАЦЫІ ВЫДАТКАЎ НАЙМАЛЬНІКАЎ НА ПРАФЕСІЙНАЕ НАВУЧАННЕ РАБОТНІКАЎ

Органы па працы, занятасці і сацыяльнай абароне могуць цалкам або часткова кампенсаваць наймальнікам затраты на прафесійнае навучанне работнікаў, што падлягаюць звальненню ў сувязі з ліквідацыяй арганізацыі, спыненнем дзейнасці індывідуальнага прадпрымальніка, скарачэннем колькасці або штата работнікаў, а таксама прынятых на працу грамадзян з ліку вызваленых іншымі наймальнікамі, якія ўпершыню шукаюць працу, абавязаных асоб.

Катэгорыі работнікаў

  • работнікі, якія падлягаюць звальненню ў сувязі з ліквідацыяй арганізацыі, спыненнем дзейнасці індывідуальнага прадпрымальніка, скарачэннем колькасці або штата работнікаў (далей – работнікі, якія падлягаюць вызваленню);

  • прынятыя на працу грамадзяне, звольненыя іншымі наймальнікамі ў сувязі з ліквідацыяй арганізацыі, спыненнем дзейнасці індывідуальнага прадпрымальніка, скарачэннем колькасці або штата работнікаў (далей – вызваленыя работнікі);

  • прынятыя на працу грамадзяне, якія ўпершыню шукаюць працу

  • асобы з ліку бацькоў, якія абавязаны кампенсаваць расходы, затрачаныя дзяржавай на ўтрыманне дзяцей, якія знаходзяцца на дзяржаўным забеспячэнні (далей – абавязаныя асобы)

 

Умовы кампенсацыі выдаткаў наймальнікаў

  • вызваленых работнік быў прыняты на пастаянную працу па іншай, чым па апошнім месцы працы прафесіі, якая патрабуе дадатковага навучання;

  • работнік, які падлягае вызваленню, завяршыў навучанне па новай або павысіў кваліфікацыю па наяўнай прафесіі і прадоўжыў працоўную дзейнасць у дадзенай арганізацыі альбо быў працаўладкаваны ў іншай арганізацыі па атрыманай прафесіі або кваліфікацыі без даполнительного навучання;

  • работнік, упершыню які шукае працу:

  • да паступлення на працу не атрымаў прафесіі;

  • пасля заканчэння ўстановы адукацыі быў размеркаваны на працу ва ўстаноўленым парадку па сумежнай (роднаснай) прафесіі, якая патрабуе дадатковага навучання, або, маючы права на самастойнае працаўладкаванне, быў прыняты на працу па сумежнай (роднаснай) ці іншай прафесіі, якая патрабуе дадатковага навучання.

  • у абавязанай асобы адсутнічаюць прагулы і іншыя парушэнні працоўнай дысцыпліны, а таксама на дадзеным працоўным месцы обязанному асобе па атрыманай прафесіі (спецыяльнасці) заработная плата перавышае заработную плату па ранейшай выконваемай рабоце;

Пералік дакументаў, неабходных для атрымання кампенсацыі

  • пісьмовую заяву наймальніка на атрыманне кампенсацыі (накіроўваецца не пазней чым 1 месяц пасля заканчэння навучання );

  • каштарысу выдаткаў на прафесійнае навучанне работнікаў;

  • копіі дакументаў (дыплом, пасведчанне, атэстат), якія пацвярджаюць праходжанне прафесійнага навучання ў перыяд іх працы ў наймальніка;

  • на вызваленых работнікаў – копіі працоўных кніжак, якія пацвярджаюць факт вызвалення;

  • на работнікаў, якія падлягаюць вызваленню і працаўладкаваных у гэтай жа арганізацыі, – копіі загадаў аб маючым адбыцца звальненні ў сувязі з ліквідацыяй арганізацыі, спыненнем дзейнасці індывідуальнага прадпрымальніка, скарачэннем колькасці або штату работнікаў і копіі загадаў аб працаўладкаванні па зноў атрыманай прафесіі або кваліфікацыі, а для працаўладкаваных у іншай арганізацыі – копіі працоўных кніжак, якія пацвярджаюць факт вызвалення і копіі загадаў аб прыёме на працу ў іншую арганізацыю па атрыманай прафесіі або кваліфікацыі;

  • на якія ўпершыню шукаюць працу – копіі працоўных кніжак, а для выпускнікоў устаноў адукацыі, што ўладкаваліся на працу самастойна, акрамя таго, копіі даведак аб самастойным працаўладкаванні ўстаноўленага ўзору;

  • на абавязаных асоб – звесткі аб налічанай заработнай плаце за апошнія 2 месяцы працы да прафесійнага навучання і заработнай плаце пасля прафесійнага навучання;

  • копіі плацежных дакументаў, якія пацвярджаюць пералік установе адукацыі (арганізацыі) сродкаў згодна з каштарысе выдаткаў – у выпадку, калі прафесійнае навучанне работнікаў, ажыццяўлялася не ў гэтай, а ў іншай арганізацыі або ва ўстанове адукацыі.

Парадак кампенсацыі выдаткаў наймальнікаў

Кампенсацыя выдаткаў наймальнікаў на прафесійнае навучанне работнікаў ажыццяўляецца органамі па працы, занятасці і сацыяльнай абароне па месцы рэгістрацыі наймальніка. Для атрымання кампенсацыі наймальнік не пазней аднаго месяца пасля завяршэння работнікам прафесійнага навучання звяртаецца ў орган па працы, занятасці і сацыяльнай абароне.

Органы па працы, занятасці і сацыяльнай абароне на падставе прадстаўленых дакументаў кампенсуюць наймальніку, наступныя віды выдаткаў на навучанне работнікаў:

  • аплату працы выкладчыкаў, майстроў вытворчага навучання (інструктараў, настаўнікаў) і іншых спецыялістаў, якія ажыццяўляюць прафесійнае навучанне;

  • аплату працы членаў кваліфікацыйных камісій;

  • аплату працы вучэбна-дапаможнага персаналу;

  • выдаткі, звязаныя з утрыманнем вучэбна-вытворчых плошчаў і эксплуатацыяй вучэбна-вытворчага абсталявання;

  • кошт расходных матэрыялаў, неабходных для ажыццяўлення навучання;

  • падаткі і плацяжы, прадугледжаныя заканадаўствам.

  • іншыя выдаткі, непасрэдна звязаныя з арганізацыяй і ажыццяўленнем прафесійнага навучання

Выдаткі на ўтрыманне вучэбна-вытворчых плошчаў і эксплуатацыю вучэбна-вытворчага абсталявання, набыццё расходных матэрыялаў, неабходных для ажыццяўлення навучання, кампенсуюцца ў тым выпадку, калі прафесійнае навучанне праводзілася ў арганізацыі на спецыяльна прызначаных для гэтых мэтаў навучальных участках і не суправаджалася выпускам таварнай прадукцыі або ў установе адукацыі.

Памер кампенсацыі выдаткаў наймальніка на прафесійнае навучанне не можа перавышаць сярэдняй сумы выдаткаў па вобласці на прафесійную падрыхтоўку, перападрыхтоўку і павышэнне кваліфікацыі беспрацоўных па накірунку органаў па працы, занятасці і сацыяльнай абароне па дадзенай прафесіі.

Выдаткі наймальнікаў на прафесійнае навучанне работнікаў з ліку грамадзян, якія асабліва маюць патрэбу ў сацыяльнай абароне і не здольных на роўных умовах канкурыраваць на рынку працы, указаных у артыкуле 11 Закона Рэспублікі Беларусь «Аб занятасці насельніцтва Рэспублікі Беларусь» або абавязаных асоб, кампенсуюцца, як правіла, цалкам.

Нарматыўна-прававое забеспячэнне

Пастанова Міністэрства працы і сацыяльнай абароны Рэспублікі Беларусь ад 30.11.2006 г. №155 «Аб зацвярджэнні Інструкцыі аб парадку і ўмовах кампенсацыі органамі дзяржаўнай службы занятасці насельніцтва выдаткаў наймальнікаў, устаноў крымінальна-выканаўчай сістэмы і лячэбна-працоўных прафілакторыяў Міністэрства ўнутраных спраў Рэспублікі Беларусь на прафесійнае навучанне работнікаў і асоб, якія прыцягваюцца да працы»

КАМПЕНСАЦЫЯ НАЙМАЛЬНІКАМІ ВЫДАТКАЎ НА НАВУЧАННЕ ОРГАНАМ ПА ПРАЦЫ, ЗАНЯТАСЦІ І САЦЫЯЛЬНАЙ АБАРОНЕ

Калі на працягу пяці гадоў, якія папярэднічалі вызваленню, работнік (за выключэннем асоб, занятых на некваліфікаваных працах, а таксама асоб, якія дасягнулі ўзросту 45 гадоў – жанчыны і 50 гадоў – мужчыны) па апошнім месцы працы не прайшоў перападрыхтоўкі і павышэння кваліфікацыі, наймальнік цалкам пакрывае органам па працы, занятасці і сацыяльнай абароне выдаткі на яго навучанне.

ЧАСОВАЯ ПРАЦОЎНАЯ ЗАНЯТАСЦЬ МОЛАДЗІ, ЯКАЯ НАВУЧАЕЦЦА, У ВОЛЬНЫ АД ВУЧОБЫ ЧАС

Штогод упраўленнем сумесна з аддзеламі утварэнняў раённых адміністрацый г. Гомеля, ажыццяўляецца арганізацыя часовай працоўнай занятасці навучэнскай моладзі ў вольны ад вучобы час (далей – часовая занятасць моладзі). Часовая занятасць арганізуецца для моладзі ва ўзросце ад 14 гадоў і старэй, з мэтай далучэння моладзі да грамадска карыснай працы, атрымання працоўных навыкаў, адаптацыі да працоўнай дзейнасці, падрыхтоўкі да самастойнага выхаду на рынак працы, паляпшэння матэрыяльнага дабрабыту, а таксама прафілактыкі правапарушэнняў.

Праводзіліся працы па рамонце школьнай мэблі, кніг, па вырабе: мальбертаў і кубоў для выставачных работ, падставак пад тэчкі, лавак, дэкаратыўнага плоту, стэндаў, рамак для выставачных работ, па пашыве абрусаў і сурвэтак.


Правы і абавязкі наймальнікаў у адпаведнасці з артыкуламі 20 і 21 Закона Рэспублікі Беларусь ад 15 чэрвеня 2006 г. № 125-З "Аб занятасці насельніцтва Рэспублікі Беларусь"


З 1 сакавіка 2016 года ўступіла ў сілу пастанова Міністэрства працы і сацыяльнай абароны Рэспублікі Беларусь ад 26 студзеня 2016г. №6 «Аб унясенні змяненняў у пастанову Министерства працы і сацыяльнай абароны Рэспублікі Беларусь ад 22 лютага 2008г. №35».
У мэтах правільнасці прадастаўлення дакументаў па атэстацыі рабочых месцаў звяртаем увагу на змененую форму льготнага пераліку.