Аддзел запісу актаў грамадзянскага стану

ПЕРАЛІК адміністрацыйных працэдур, якія ажыццяўляюцца аддзелам запісу актаў грамадзянскага стану Гомельскага гарвыканкама

(246050 г. Гомель, вул. Ірынінская, 11)

Рэжым працы:

аўторак, чацвер, пятніца з 8-00 да 17-00, абед з 13-00 до14-00

серада з 11-00 да 20-00, перапынак з 14-00 да 15-00
пятніца з 8-30 да 16-30, без абедзеннага перапынку.
Выхадныя дні: нядзеля, панядзелак.

Начальнік аддзела
Климкова Вольга Алегаўна
Асабісты прыём грамадзян – пятніца з 8-00 да 13-00

Выманне

з Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь

26.04.2010 г. № 200

Працэдура 5.1.

Рэгістрацыя нараджэння

Дакументы, якія прадстаўляюцца грамадзянінам:

1. заяву;

2. пашпарты ці іншыя дакументы, якія сведчаць асобу бацькоў (аднаго з бацькоў), заяўніка (за выключэннем замежных грамадзян і асоб без грамадзянства, якія хадайнічаюць аб прадастаўленні статусу бежанца або дадатковай абароны ў Рэспубліцы Беларусь, замежных грамадзян і асоб без грамадзянства, якім прадастаўлена дадатковая абарона ў Рэспубліцы Беларусь);

3. пасведчанне аб рэгістрацыі хадайніцтва аб прадастаўленні статусу бежанца або дадатковай абароны ў Рэспубліцы Беларусь – для замежных грамадзян і асоб без грамадзянства, якія хадайнічаюць аб прадастаўленні статусу бежанца або дадатковай абароны ў Рэспубліцы Беларусь;

4. пасведчанне аб прадастаўленні дадатковай абароны ў Рэспубліцы Беларусь – для замежных грамадзян і асоб без грамадзянства, якім прадастаўлена дадатковая абарона ў Рэспубліцы Беларусь;

5. медыцынская даведка аб нараджэнні дзіцяці альбо копія рашэння суда аб устанаўленні факта нараджэння;

6. дакумент, які з'яўляецца падставай для запісу звестак аб бацьку дзіцяці ў запісе акта аб нараджэнні (сумесная заява бацькоў дзіцяці, якія не знаходзяцца ў шлюбе паміж сабой, копія рашэння суда аб устанаўленні бацькоўства), - у выпадку, калі бацькі дзіцяці не знаходзяцца ў шлюбе паміж сабой.

У выпадку рэгістрацыі нараджэння дзіцяці ў маці, заяўляе, што яе муж не з'яўляецца бацькам дзіцяці акрамя названых дакументаў грамадзяне прадстаўляюць:

7. заява маці дзіцяці, якая пацвярджае, што яе муж не з'яўляецца бацькам дзіцяці, пашпарт ці іншы дакумент, які сведчыць асобу фактычнага бацькі дзіцяці, заяву мужа маці дзіцяці, якая пацвярджае, што ён не з'яўляецца бацькам дзіцяці, сумеснае заяву маці і фактычнага бацькі дзіцяці аб рэгістрацыі ўстанаўлення бацькоўства ў выпадку рэгістрацыі нараджэння дзіцяці ў маці, заяўляе, што яе муж не з'яўляецца бацькам дзіцяці

Тэрмін выдачы дакумента - 2 дні з дня падачы заявы, пры ўрачыстай рэгістрацыі нараджэння - 3 дня, пры адначасовай рэгістрацыі нараджэння, устанаўленні бацькоўства і заключэнні шлюбу – у дзень рэгістрацыі заключэння шлюбу, а ў выпадку запыту звестак і (або) дакументаў ад іншых дзяржаўных органаў, іншых арганізацый -1 месяц

Плата за рэгістрацыю нараджэння не спаганяецца.

Тэрмін дзеяння дакумента — бестэрмінова

  

Выманне

з Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь

ад 26.04.2010 г. № 200

Працэдура 5.2.
Рэгістрацыя заключэння шлюбу

Дакументы, якія прадстаўляюцца грамадзянінам:

1. сумесную заяву асоб, якія ўступаюць у шлюб;

2. пашпарты ці іншыя дакументы, якія сведчаць асобу асоб, якія ўступаюць у шлюб;

3. заява аб зніжэнні шлюбнага ўзросту, рашэнне органаў апекі і папячыцельства альбо копія рашэння суда аб аб'яўленні непаўналетняга цалкам дзеяздольным (эмансіпацыя), медыцынская даведка аб стане здароўя (якая пацвярджае цяжарнасць) асобы, які ўступае ў шлюб, - для асобы, якая не дасягнула 18 - гадовага ўзросту;

4. заяву асоб, якія ўступаюць у шлюб, аб скарачэнні тэрміну заключэння шлюбу з указаннем асаблівых абставін, па якіх неабходна скарачэнне тэрміну заключэння шлюбу, і дакументы, якія з'яўляюцца падставай для скарачэння дадзенага тэрміну, - у выпадку скарачэння тэрміну заключэння шлюбу;

5. заяву асоб, якія ўступаюць у шлюб, з указаннем паважных прычын, па якіх яны не могуць прыбыць у орган загса для рэгістрацыі заключэння шлюбу, - у выпадку рэгістрацыі заключэння шлюбу па-за памяшканнем органа загса;

6. копія рашэння суда аб устанаўленні факта стану ў фактычных шлюбных адносінах, якія ўзніклі да 8 ліпеня 1944г., - у выпадку рэгістрацыі заключэння шлюбу на падставе такога
рашэння суда;

7. дакумент, які пацвярджае ўнясенне платы

Акрамя названых дакументаў асобамі, якія ўступаюць у шлюб, прадстаўляюцца:

Грамадзянамі Рэспублікі Беларусь:

9. від на жыхарства, выдадзены кампетэнтным органам дзяржавы пастаяннага пражывання, - у выпадку, калі грамадзянін Рэспублікі Беларусь пастаянна пражывае за межамі Рэспублікі Беларусь;

10. дакумент аб адсутнасці зарэгістраванага шлюбу з іншай асобай, выдадзены кампетэнтным органам дзяржавы пастаяннага пражывання, - у выпадку, калі грамадзянін Рэспублікі Беларусь пастаянна пражывае за межамі Рэспублікі Беларусь;

11. дакументы, якія пацвярджаюць спыненне папярэдняга шлюбу (за выключэннем дакументаў, выдадзеных органам загса Рэспублікі Беларусь), — у выпадку спынення шлюбу.

Замежным грамадзянам і асобам без грамадзянства (за выключэннем замежных грамадзян і асоб без грамадзянства, якім прадастаўлены статус бежанца або сховішча ў Рэспубліцы Беларусь):

12. дакумент аб адсутнасці зарэгістраванага шлюбу з іншай асобай, выдадзены кампетэнтным органам дзяржавы пастаяннага пражывання замежнага грамадзяніна, асобы без грамадзянства (тэрмін дзеяння дадзенага дакумента - 6 месяцаў);

13. дакумент аб адсутнасці зарэгістраванага шлюбу з іншай асобай, выдадзены кампетэнтным органам дзяржавы грамадзянскай прыналежнасці замежнага грамадзяніна, - у выпадку, еслі замежны грамадзянін не пражывае на тэрыторыі дзяржавы грамадзянскай прыналежнасці (тэрмін дзеяння дадзенага дакумента - 6 месяцаў);

14. дакумент, які пацвярджае спыненне папярэдняга шлюбу, выдадзены кампетэнтным органам дзяржавы, на тэрыторыі якога спынены шлюб, - у выпадку спынення шлюбу;

Замежным грамадзянам і асобам без грамадзянства, якім прадастаўлены статус бежанца або сховішча ў Рэспубліцы Беларусь:

15. дакумент, які пацвярджае спыненне папярэдняга шлюбу, выдадзены кампетэнтным органам дзяржавы, на тэрыторыі якога спынены шлюб (за выключэннем дакументаў, выдадзеных органам загса Рэспублікі Беларусь), - у выпадку спынення шлюбу.

Тэрмін выдачы дакумента – ад 3 дзён да 3 месяцаў з дня падачы заявы.

Памер платы, якая спаганяецца за рэгістрацыю заключэння шлюбу - 1 базавая велічыня.

Тэрмін дзеяння дакумента – бестэрмінова.


Выманне

з Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь

26.04.2010 г. № 200

Працэдура 5.3.

Рэгістрацыя ўстанаўлення бацькоўства

Дакументы, якія прадстаўляюцца грамадзянінам:

1. сумесная заява бацькоў аб устанаўленні бацькоўства альбо заява аб рэгістрацыі ўстанаўлення бацькоўства на падставе рашэння суда аб устанаўленні бацькоўства;

1. пашпарты ці іншыя дакументы, якія сведчаць асобу заяўнікаў (заяўніка);

2. пасведчанне аб нараджэнні дзіцяці – у выпадку, калі рэгістрацыя нараджэння дзіцяці была праведзена раней;

3. пісьмовую згоду паўналетняга асобы, у дачыненні да якога вырабляецца рэгістрацыя ўстанаўлення бацькоўства, - у выпадку рэгістрацыі ўстанаўлення бацькоўства ў адносінах да асобы, якое дасягнула паўналецця;

4. копія рашэння суда аб устанаўленні бацькоўства – у выпадку рэгістрацыі ўстанаўлення бацькоўства па рашэнні суда.

Тэрмін выдачы дакумента - 2 дні з дня падачы заявы, пры адначасовай урачыстай рэгістрацыі нараджэння і рэгістрацыі ўстанаўлення бацькоўства - 3 дня, пры адначасовай рэгістрацыі нараджэння, устанаўленні бацькоўства і заключэнні шлюбу – у дзень рэгістрацыі заключэння шлюбу, пры падачы сумеснай заявы да нараджэння дзіцяці – у дзень рэгістрацыі нараджэння дзіцяці, а ў выпадку запыту звестак і (або) дакументаў ад іншых дзяржаўных органаў, іншых арганізацый - 1 месяц.

Плата за рэгістрацыю ўстанаўлення бацькоўства не спаганяецца.

Тэрмін дзеяння дакумента — бестэрмінова


Выманне

з Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь

26.04.2010 г. № 200

Працэдура 5.4.

Рэгістрацыя ўстанаўлення мацярынства

Дакументы, якія прадстаўляюцца грамадзянінам:

1. заяву;

2. пашпарт або іншы дакумент, які сведчыць асобу;

3. пасведчанне аб нараджэнні дзіцяці;

4. копія рашэння суда аб устанаўленні мацярынства;

5. пісьмовую згоду паўналетняга асобы, у дачыненні да якога вырабляецца рэгістрацыя ўстанаўлення мацярынства, - у выпадку рэгістрацыі ўстанаўлення мацярынства ў дачыненні да асобы, якое дасягнула паўналецця

Тэрмін выдачы дакумента - 2 дні з дня падачы заявы, а ў выпадку запыту звестак і (або) дакументаў ад іншых дзяржаўных органаў, іншых арганізацый -1 месяц

Плата за рэгістрацыю ўстанаўлення мацярынства не спаганяецца.

Тэрмін дзеяння дакумента — бестэрмінова


Выманне

з Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь

26.04.2010 г. № 200

Працэдура 5.5.

Рэгістрацыя смерці

Дакументы, якія прадстаўляюцца грамадзянінам:

1. заяву;

2. пашпарты ці іншыя дакумент, які сведчыць асобу памерлага (пры іх наяўнасці) і заяўніка (за выключэннем замежных грамадзян і асоб без грамадзянства, якія хадайнічаюць аб прадастаўленні статусу бежанца або дадатковай абароны ў Рэспубліцы Беларусь, замежных грамадзян і асоб без грамадзянства, якім прадастаўлена дадатковая абарона ў Рэспубліцы Беларусь);

3. сведчанні памерлага (пры іх наяўнасці) і заяўніка аб рэгістрацыі хадайніцтва аб прадастаўленні статусу бежанца або дадатковай абароны ў Рэспубліцы Беларусь – для замежных грамадзян і асоб без грамадзянства, якія хадайнічаюць аб прадастаўленні статусу бежанца або дадатковай абароны ў Рэспубліцы Беларусь;

4. медычнае сведчанне пра смерць (мертворождении) альбо копія рашэння суда аб устанаўленні факту смерці або аб'яўленні грамадзяніна памерлым;

5. дакумент спецыялізаванай арганізацыі, здзейсніла пахаванне памерлага, - у выпадку рэгістрацыі смерці па месцы пахавання памерлага;

6. ваенны білет памерлага – у выпадку рэгістрацыі смерці вайскоўцаў.

Тэрмін выдачы дакумента – у дзень падачы заявы, а ў выпадку запыту дакументаў і (або) звестак ад іншых дзяржаўных органаў, іншых арганізацый - 1 месяц

Плата за рэгістрацыю смерці не спаганяецца.

Тэрмін дзеяння дакумента — бестэрмінова

    

Выманне

з Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь

ад 26.04.2010 г. № 200

Працэдура 5.6
Рэгістрацыя скасавання шлюбу па рашэннях судоў, якія ўступілі ў законную сілу да 1 верасня 1999 года

Дакументы, якія прадстаўляюцца грамадзянінам:

1. заяву;

2. пашпарты, або іншы дакумент, якія сведчаць асобу заяўніка;

3. копія рашэння суда аб скасаванні шлюбу, якое ўступіла ў законную сілу да 1 верасня 1999 года;

4. дакумент, які пацвярджае ўнясенне платы.

Тэрмін выдачы дакумента – 2 дні з дня падачы заявы, а ў выпадку запыту звестак і (або) дакументаў ад іншых дзяржаўных органаў, іншых арганізацый – 1 месяц.

Памер платы, якая спаганяецца за рэгістрацыю скасавання шлюбу, уключаючы выдачу пасведчання - 2 базавыя велічыні.

Тэрмін дзеяння дакумента – бестэрмінова.


Выманне

з Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь

ад 26.04.2010 г. № 200

Працэдура 5.6'
Рэгістрацыя скасавання шлюбу па ўзаемнай згодзе мужа і жонкі, якія не маюць агульных непаўналетніх дзяцей і спрэчкі аб маёмасці (у адпаведнасці з артыкулам 35' Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб шлюбе і сям'і)

Дакументы, якія прадстаўляюцца грамадзянінам:

5. сумесную заяву мужа і жонкі;

6. пашпарты ці іншыя дакументы, якія сведчаць асобу мужа і жонкі;

7. заяву аднаго з мужа і жонкі аб рэгістрацыі скасавання шлюбу ў яго адсутнасць – у выпадку немагчымасці яўкі ў орган загса для рэгістрацыі скасавання шлюбу;

8. пасведчанне аб заключэнні шлюбу;

9. дакумент, які пацвярджае ўнясенне платы.

Тэрмін выдачы дакумента – у ўзгоднены з мужам і жонкай дзень, але не раней за 1-га месяца і не пазней 2-х месяцаў са дня падачы заявы.

Памер платы, якая спаганяецца за рэгістрацыю скасавання шлюбу - 4 базавыя велічыні.

Тэрмін дзеяння дакумента – бестэрмінова.

    

Выманне

з Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь

ад 26.04.2010 г. № 200

Працэдура 5.7
Рэгістрацыя ўсынаўлення

Дакументы, якія прадстаўляюцца грамадзянінам:

1. заяву;

2. пашпарт або іншы дакумент, які сведчыць асобу ўсынавіцеля (усынавіцеляў);

3. пасведчанне аб нараджэнні дзіцяці;

4. копія рашэння суда аб усынаўленні.

Тэрмін выдачы дакумента – 2 дні з дня падачы заявы, а ў выпадку запыту звестак і (або) дакументаў ад іншых дзяржаўных органаў, іншых арганізацый – 1 месяц.

Плата за рэгістрацыю ўсынаўлення не спаганяецца.

Тэрмін дзеяння дакумента – бестэрмінова.

  

Выманне

з Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь

ад 26.04.2010 г. № 200

Працэдура 5.8
Рэгістрацыя перамены прозвішча, уласнага імя, імя па бацьку
Дакументы, якія прадстаўляюцца грамадзянінам:

1. заяву;

2. пашпарт або іншы дакумент, які сведчыць асобу;

3. дзве фатаграфіі заяўніка памерам 30 х 40 мм;

4. пасведчання аб рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану, якія падлягаюць замене ў сувязі з рэгістрацыяй перамены прозвішча, уласнага імя, імя па бацьку;

5. копіі літаратурных твораў, артыкулаў, нататак – у выпадку выканання жадання насіць прозвішча, уласнае імя ў адпаведнасці з літаратурным псеўданімам;

6. дакументы, якія пацвярджаюць матывацыю (за выключэннем дакументаў, выдадзеных органам загса Рэспублікі Беларусь), - у выпадку выканання жадання насіць прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку, адрозныя ад дадзеных пры рэгістрацыі нараджэння, па прычынах, не ўказаных вышэй;

7. дакумент, які пацвярджае ўнясенне платы (прадастаўляецца пры выдачы адпаведнага пасведчання).

Тэрмін выдачы дакумента – 2 месяцы з дня падачы заявы.

y;"> Памер платы, якая спаганяецца за рэгістрацыю змены прозвішча, уласнага імя, імя па бацьку, уключаючы выдачу пасведчання - 2 базавыя велічыні.

Тэрмін дзеяння дакумента – бестэрмінова.

  

Выманне

з Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь

ад 26.04.2010 г. № 200

Працэдура 5.9
Выдача паўторнага пасведчання аб рэгістрацыі акта грамадзянскага стану
Дакументы, якія прадстаўляюцца грамадзянінам:

1. заяву;

2. пашпарт, або іншы дакумент, які сведчыць асобу;

3. дакумент, які пацвярджае змяненне прозвішча ці іншых дадзеных грамадзяніна, - у выпадку іх змены;

4. дакумент, які пацвярджае ўнясенне платы.

Тэрмін выдачы дакумента – 7 дзён з дня падачы заявы – пры наяўнасці адпаведнага запісу грамадзянскага стану, а пры адсутнасці такога запісу – 1 месяц.

Памер платы, якая спаганяецца за выдачу паўторнага пасведчання аб рэгістрацыі акта грамадзянскага стану - 1 базавая велічыня.

Тэрмін дзеяння дакумента – бестэрмінова.

         

Выманне

з Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь

26.04.2010 г. № 200

Працэдура 5.10.
Ўнясенне змяненняў, дапаўненняў і выпраўленняў у запісы актаў грамадзянскага стану

Дакументы, якія прадстаўляюцца грамадзянінам:

1. заяву;

2. пашпарт, або іншы дакумент, які сведчыць асобу;

3. дакумент, які сведчыць асобу, з запісам нацыянальнай прыналежнасці – у выпадку змены нацыянальнасці ў запісах актаў грамадзянскага стану;

4. копія рашэння суда – у выпадку змяненняў, дапаўненняў і выпраўленняў у запісы актаў грамадзянскага стану на падставе рашэння суда;

5. рашэнне органаў апекі і папячыцельства, кампетэнтнага органа замежнай дзяржавы – у выпадку змены прозвішча непаўналетняга;

6. дакументы, якія пацвярджаюць факты, якія з'яўляюцца падставай для выпраўлення памылак, унясення змяненняў і дапаўненняў у запісы актаў грамадзянскага стану (працоўная кніжка, пенсійнае пасведчанне, медыцынская даведка аб стане здароўя, воінскія дакументы, дакументы аб адукацыі, аб хрышчэнні і іншыя);

7. пасведчання аб рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану, якія падлягаюць замене ў сувязі з унясеннем змяненняў у запісы актаў грамадзянскага стану;

8. дакумент, які пацвярджае ўнясенне платы

Тэрмін выдачы дакумента - 10 дзен са дня падачы заявы - пры разглядзе заяў аб унясенні змяненняў, дапаўненняў і выпраўленняў у запісы актаў грамадзянскага стану, якія не патрабуюць дадатковай праверкі, а пры неабходнасці правядзення дадатковай праверкі, запыту звестак і (або) дакументаў ад іншых дзяржаўных органаў, іншых арганізацый – 3 месяцы.

Памер платы, якая спаганяецца за выдачу пасведчання ў сувязі з унясеннем змяненняў, дапаўненняў і выпраўленняў у запісы актаў грамадзянскага стану – 1 базавая велічыня.

Тэрмін дзеяння дакумента – бестэрмінова.

 

Выманне

з Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь

ад 26.04.2010 г. № 200

Працэдура 5.11
Аднаўленне запісаў актаў грамадзянскага стану

Дакументы, якія прадстаўляюцца грамадзянінам:

1. заяву;

2. пашпарт, або іншы дакумент, які сведчыць асобу;

3. копія рашэння суда аб устанаўленні факта рэгістрацыі акта грамадзянскага стану;

4. дакумент, які пацвярджае ўнясенне платы

Тэрмін выдачы дакумента – 10 дзён з дня падачы заявы.

Памер платы, якая спаганяецца за выдачу пасведчання ў сувязі з аднаўленнем запісаў актаў грамадзянскага стану - 1 базавая велічыня.

Тэрмін дзеяння дакумента – бестэрмінова.

  

Выманне

з Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь

ад 26.04.2010 г. № 200

Працэдура 5.12
Ануляванне запісаў актаў грамадзянскага стану

Дакументы, якія прадстаўляюцца грамадзянінам:

5. заяву;

6. пашпарт, або іншы дакумент, які сведчыць асобу;

7. копія рашэння суда;

8. пасведчанне аб рэгістрацыі акта грамадзянскага стану, выдадзенае на падставе аннулируемой запісу акта грамадзянскага стану.

Тэрмін выдачы дакумента – 10 дзён з дня падачы заявы.

Плата за ануляванне запісаў актаў грамадзянскага стану не спаганяецца.

  

Выманне

з Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь

ад 26.04.2010 г. № 200

stify;">

Працэдура 5.13.
Выдача даведак аб нараджэнні, смерці

Дакументы, якія прадстаўляюцца грамадзянінам:

1. пашпарт, або іншы дакумент які сведчыць асобу.

Тэрмін выдачы дакумента – у дзень звароту, але не раней дня рэгістрацыі нараджэння, смерці.

Плата за выдачу даведкі не спаганяецца.

Тэрмін дзеяння даведкі – бестэрмінова.

Выманне

з Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь

ад 26.04.2010 г. № 200

Працэдура 5.14.
Выдача даведак, якія змяшчаюць звесткі з запісаў актаў грамадзянскага стану (аб запісу акта грамадзянскага стану, аб адсутнасці запісу акта аб заключэнні шлюбу), і паведамленняў аб адсутнасці запісу актагражданского стану

Дакументы, якія прадстаўляюцца грамадзянінам:

1. заяву;

2. пашпарт, або іншы дакумент, які сведчыць асобу;

3. дакумент, які пацвярджае змяненне прозвішча ці іншых дадзеных грамадзяніна, - у выпадку іх змены.

аддзел загса Гомельскага гарвыканкама ажыццяўляе права грамадзян - падрыхтоўвае даведкі на падставе тэлефонных заявак з наступнай выдачай дакумента пры асабістым звароце заяўніка.

Тэрмін выдачы дакумента - 3 дні з дня падачы заявы - пры наяўнасці адпаведнага запісу акта грамадзянскага стану, пры неабходнасці правядзення спецыяльнай праверкі - 15 дзён, а пры адсутнасці такога запісу -1 месяц.

Плата за выдачу даведкі не спаганяецца.

Тэрмін дзеяння даведкі – 1 год.

      

Выманне з Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь

№498 ад 15.10.2007 г.

«Аб дадатковых мерах па працы

са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб»

П. 1.1. Звароты (прапановы, заявы, скаргі) грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, а таксама юрыдычных асоб (далей, калі не пазначана іншае, - звароту), незалежна ад таго, у які дзяржаўны орган або іншую арганізацыю яны паступілі, першапачаткова падлягаюць разгляду па сутнасці ў адпаведнасці з кампетэнцыяй:

у мясцовых выканаўчых і распарадчых органах, падпарадкаваных (падсправаздачных) ім арганізацыях, тэрытарыяльных падраздзяленнях (органах) і арганізацыях, падпарадкаваных (падсправаздачных) рэспубліканскім органам дзяржаўнага кіравання і дзяржаўным арганізацыям, падпарадкаваным Ураду, іншым дзяржаўным органам, іншым арганізацыям, якія ажыццяўляюць сваю дзейнасць і размешчаны ў межах той адміністрацыйна-тэрытарыяльнай адзінкі, на тэрыторыі якой узніклі пытанні, выкладзеныя ў зваротах (далей - мясцовыя органы);

у іншых дзяржаўных органах, іншых арганізацыях, калі пытанні, выкладзеныя ў зваротах, адносяцца да выключнай кампетэнцыі гэтых органаў або арганізацый.

П. 1.3. Рашэнне арганізацыі па звароце можа быць абскарджана ў вышэйстаячы ў адносінах да яе ў адпаведнасці з яе падпарадкаванасцю (адказнасцю) дзяржаўны орган, іншую арганізацыю (далей - вышэйстаячы орган). Інфармацыя аб назве, месцы знаходжання і рэжыме работы вышэйстаячых органаў размяшчаецца на інфармацыйных стэндах Дома Грамадзянскіх абрадаў у агульнадаступным месцы.

Пры абскарджанні рашэння дзяржаўнага органа, іншай арганізацыі, падпарадкаваных (падсправаздачных) непасрэдна Прэзідэнту Рэспублікі Беларусь, адпаведны зварот можа разглядацца ад імя Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь Адміністрацыяй Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь у парадку, устаноўленым падпунктам 1.4. гэтага пункта для вышэйстаячага органа.

Рашэнне вышэйстаячага органа па звароту можа быць абскарджана ў суд.

П. 2. Зацвердзіць прыкладзены пералік дзяржаўных органаў, іншых арганізацый, адказных за разгляд зваротаў па сутнасці ў асобных сферах жыццядзейнасці насельніцтва (далей - пералік).

Звароты падлягаюць разгляду па сутнасці ў названых у пераліку мясцовых органах, калі выкладзеныя ў іх пытанні адносяцца да адпаведных сфер жыццядзейнасці насельніцтва.

Пры гэтым рашэнні гэтых мясцовых органаў па зваротах могуць быць абскарджаны ў названыя ў пераліку адпаведныя вышэйстаячыя органы.

Выманне з Пераліку дзяржаўных органаў, іншых арганізацый, адказных за разгляд зваротаў па сутнасці ў асобных сферах жыццядзейнасці насельніцтва.

У сферы юстыцыі, у тым ліку рэгістрацыю актаў грамадзянскага стану ажыццяўляюць сельскія, пасялковыя, гарадскія (гарадоў раённага падпарадкавання) выканаўчыя камітэты; аддзелы ЗАГС мясцовых адміністрацый раёнаў у гарадах; аддзелы ЗАГС раённых выканаўчых камітэтаў; аддзелы ЗАГС, Дамы (Палацы) грамадзянскіх абрадаў гарадскіх выканаўчых камітэтаў (у гарадах абласнога падпарадкавання).

Кантроль за ажыццяўленнем гэтай дзейнасці ажыццяўляюць галоўныя ўпраўлення, упраўлення (аддзелы) юстыцыі абласных, Мінскага гарадскога выканаўчага камітэтаў; Міністэрства юстыцыі.

Звароты грамадзян на нетактичное паводзіны работнікаў аддзелаў ЗАГС і Дома грамадзянскіх абрадаў і скаргі па пытаннях рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану падлягаюць разгляду ў Галоўным упраўленні юстыцыі Гомельскага аблвыканкама.