РЭГІСТРАЦЫЯ ИНТЭРНЭТ-МАГАЗІНА

РЭГІСТРАЦЫЯ ІНТЭРНТ-МАГАЗІНА

Нарматыўна-прававыя акты:
- ЗАКОН РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ ад 8 студзеня 2014 г. № 128-З "Аб дзяржаўным рэгуляванні гандлю і грамадскага харчавання ў Рэспубліцы Беларусь" https://pravo.by/document/?guid=3871&p0=h11400128;

ПАСТАНОВА САВЕТА МІНІСТРАЎ РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ ад 15 студзеня 2009 г. № 31 «Аб зацвярджэнні Правілаў продажу тавараў пры ажыццяўленні дыстанцыйнага гандлю»  https://etalonline.by/document/?regnum=C20900031;

- Пастанова Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 29.04.2010 г. № 644 "Аб некаторых пытаннях удасканалення выкарыстання нацыянальнага сегмента глабальнай камп'ютарнай сеткі Інтэрнэт" https://pravo.by/document/?guid=3961&p0=C21000644;

- Загад аператыўна-аналітычнага цэнтра пры Прэзідэнце Рэспублікі Беларусь ад 18.06.2010 г. № 47 "Аб некаторых пытаннях рэгістрацыі даменных імёнаў у прасторы іерархічных імёнаў нацыянальнага сегмента сеткі Іінтэрнэт" https://pravo.by/document/?guid=11031&p0=T61001277;

Тыповыя парушэнні заканадаўства аб абароне правоў спажыўцоў і рэкламе пры ажыццяўленні інтэрнэт-гандлю (гл.тут)

Орган, упаўнаважаны на ажыццяўленне ўнясення звестак у гандлёвы рэестр Рэспублікі Беларусь аб інтэрнэт-магазіне: упраўленне гандлю і паслуг Гомельскага гарадскога выканаўчага камітэта (г. Гомель, вул. Савецкая, 16, тэл. +375 (232) 34 77 52, 34 77 58), у выпадку рэгістрацыі юрыдычнай асобы і індывідуальнага прадпрымальніка ў г. Гомелі.

Рэжым работы спецыялістаў упраўлення гандлю і паслуг гомельскага гарвыканкама: з 8.30 гадзін. да 17.30 гадзін., абедзенны перапынак: з 13.00 гадзін. да 14.00 гадзін.

Дакументы, якія прадстаўляюцца для рэгістрацыі інтэрнэт-магазіна:
- заява аб уключэнні звестак у Гандлёвы рэестр РБ аб інтэрнэт-краме.

Тэрмін разгляду: 3 працоўныя днi.

Тэрмін дзеяння: бестэрмінова.

Памер аплаты: бясплатна.

Пасля заканчэння тэрміну разгляду дакументаў суб'екту гандлю выдаецца апавяшчэнне аб уключэнні звестак у гандлёвы рэестр Рэспублікі Беларусь.

Увазе суб'ектаў гандлю, якія ажыццяўляюць дзейнасць у інтэрнэт-магазінах!

У сувязі з паступаючымі пытаннямі, якія датычацца дзейнасці інтэрнэт-магазінаў, Міністэрства антыманапольнага рэгулявання і гандлю Рэспублікі Беларусь растлумачвае парадак аднясення інфармацыйнага рэсурсу ў глабальнай камп'ютарнай сетцы інтэрнэт да інтэрнет-магазіна і рэгістрацыі інтэрнэт-магазіна ў гандлёвым рэестры Рэспублікі Беларусь.

У адпаведнасці з артыкулам 1 Закона Рэспублікі Беларусь ад 8 студзеня 2014 года "Аб дзяржаўным рэгуляванні гандлю і грамадскага харчавання ў Рэспубліцы Беларусь" (далей - Закона аб гандлі):
Інтэрнэт-магазін - інфармацыйны рэсурс суб'екта гандлю ў глабальнай камп'ютарнай сетцы Інтэрнэт (далей - сетка Інтэрнэт), які дазваляе ажыццявіць заказ на набыццё або выбар і набыццё тавараў без (па-за) гандлёвага аб'екта;
Рознічны гандаль - від гандлю, звязаны з набыццём і продажам тавараў для асабістага, сямейнага, дамашняга і іншага падобнага выкарыстання, не звязанага з прадпрымальніцкай дзейнасцю, калі іншае не ўстаноўлена заканадаўчымі актамі Рэспублікі Беларусь;
Аптовы гандаль - від гандлю, звязаны з набыццём і продажам тавараў для выкарыстання ў прадпрымальніцкай дзейнасці або іншых мэтах, не звязаных з асабістым, сямейным, дамашнім і іншым падобным выкарыстаннем, калі іншае не ўстаноўлена заканадаўчымі актамі Рэспублікі Беларусь;
Суб'ект гандлю - юрыдычная асоба, індывідуальны прадпрымальнік, якія ажыццяўляюць гандаль на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь.
Гандаль можа ажыццяўляцца з выкарыстаннем сеткі Інтэрнэт з улікам забарон і абмежаванняў, устаноўленых заканадаўчымі актамі Рэспублікі Беларусь і Пастановамі Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь. Пры гэтым суб'ект гандлю мае права ажыццяўляць рознічны гандаль з выкарыстаннем сеткі інтэрнэт толькі праз інтэрнэт-магазіны, зарэгістраваныя ў гандлёвым рэестры Рэспублікі Беларусь (далей - гандлёвы рэестр), і з выкарыстаннем даменнага імя, права на адміністраванне якога атрымана суб'ектам гандлю ў парадку, устаноўленым заканадаўствам Рэспублікі. Беларусь (п. 3 арт.19 закона аб гандлі).

Пытанне. Што такое інфармацыйны рэсурс? Ці можа старонка (карыстальніка, кампаніі, мерапрыемствы, супольнасці) у сацыяльнай сетцы разглядацца ў якасці інтэрнэт-крамы?
Адказ.
Згодна з пунктам 2 Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 01.02.2010 № 60 «Аб мерах па ўдасканаленні выкарыстання нацыянальнага сегмента сеткі Інтэрнет» з 1 ліпеня 2010 г. дзейнасць па рэалізацыі тавараў, выкананні работ, аказанні паслуг на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь з выкарыстаннем інфармацыйных сетак, сістэм і рэсурсаў, якія маюць падключэнне да сеткі Інтэрнэт, ажыццяўляецца юрыдычнымі асобамі, іх філіяламі і прадстаўніцтвамі, створанымі ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь, з месцазнаходжаннем у Рэспубліцы  Беларусь, а таксама індывідуальнымі прадпрымальнікамі, зарэгістраванымі ў Рэспубліцы Беларусь, з выкарыстаннем інфармацыйных сетак, сістэм і рэсурсаў нацыянальнага сегмента сеткі Інтэрнэт, размешчаных на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь і зарэгістраваных ва ўстаноўленым парадку.
У адпаведнасці з Законам Рэспублікі Беларусь ад 10 лістапада 2008 года "Аб інфармацыі, інфарматызацыі і абароне інфармацыі" (далей - закон аб інфармацыі) інфармацыйны рэсурс - арганізаваная сукупнасць дакументаванай інфармацыі, якая ўключае базы даных, іншыя сукупнасці ўзаемазвязанай інфармацыі ў інфармацыйных сістэмах, які падлягае дзяржаўнай рэгістрацыі міністэрствам сувязі і інфарматызацыі рэспублікі беларусь шляхам унясення звестак аб інфармацыйных рэсурсах у дзяржаўны рэгістр інфармацыйных рэсурсаў (артыкул 24 Закона аб інфармацыі).
Дзяржаўная рэгістрацыя інфармацыйных сетак, сістэм і рэсурсаў нацыянальнага сегмента сеткі Інтэрнэт, размешчаных на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь, ажыццяўляецца па заяўным прынцыпе ў парадку, вызначаным Пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 29.04.2010 № 644 «Аб некаторых пытаннях удасканалення выкарыстання нацыянальнага сегмента глабальнай камп'ютарнай сеткі Інтэрнэт».
Парадак рэгістрацыі даменных імёнаў у прасторы іерархічных імёнаў нацыянальнага сегмента сеткі Інтэрнэт вызначаны Інструкцыяй аб парадку рэгістрацыі даменных імёнаў у прасторы іерархічных імёнаў нацыянальнага сегмента сеткі Інтэрнэт, зацверджанай загадам Аператыўна-аналітычнага цэнтра пры Прэзідэнце Рэспублікі Беларусь ад 18.06.2010 № 47 (далей - інструкцыя ).
Згодна з Інструкцыяй № 47 даменныя імёны ў прасторы іерархічных імёнаў нацыянальнага сегмента сеткі Інтэрнэт рэгіструюцца ў нацыянальнай даменнай зоне, якая мае абазначэнне «.by», «бел».
Такім чынам, юрыдычная асоба, індывідуальны прадпрымальнік мае права ажыццяўляць рознічны гандаль праз інтэрнэт-магазін, зарэгістраваны ў гандлёвым рэестры, з выкарыстаннем інфармацыйных сетак, сістэм і рэсурсаў нацыянальнага сегмента сеткі Інтэрнет, размешчаных на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь і зарэгістраваных ва ўстаноўленым парадку, пры гэтым даменнае імя такога інтэрнэт-магазіна павінна быць зарэгістравана ў нацыянальнай даменнай зоне, якая мае абазначэнне ".by", ".бел".
Суб'ект гандлю, які ажыццяўляе рознічны гандаль праз інтэрнэт-магазін, мае права выкарыстоўваць іншыя інфармацыйныя рэсурсы сеткі Інтэрнэт для размяшчэння інфармацыі аб продажы тавараў пры наяўнасці ў гэтай інфармацыі адрасацыі (гіперспасылкі) на зарэгістраваны суб'ектам гандлю ў Гандлёвым рэестры інтэрнэт-магазін (п. 4 арт. 19 Ззакона аб гандлі).
У выпадку, калі інфармацыя, указаная суб'ектам гандлю ў сацыяльнай сетцы, на старонцы карыстальніка, кампаніі, супольнасці і на інш. падобных рэсурсах, у прыватнасці, кантактныя тэлефоны, адрас электроннай пошты, кошык, скайп і да т.п., дазваляе ажыццявіць заказ на набыццё або выбар і набыццё тавару, пры гэтым на старонцы такога інфармацыйнага рэсурсу адсутнічае гіперспасылка на зарэгістраваны суб'ектам гандлю ў Гандлёвым рэестры інтэрнэт-магазін або інфармацыя аб тым, што продаж названага тавару ажыццяўляецца выключна ў рознічных гандлёвых аб'ектах, такая старонка будзе з'яўляцца інтэрнет-магазінам, які ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку падлягае рэгістрацыі ў Гандлёвым рэестры.

Пытанне. Які парадак рэгістрацыі інтэрнэт-магазіна ў Гандлёвым рэестры?
Адказ.
Парадак унясення звестак у Гандлёвы рэестр, у тым ліку рэгістрацыі ў ім інтэрнет-магазінаў, вызначаны Палажэннем аб Гандлёвым рэестры Рэспублікі Беларусь, зацверджаным Пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 23.12.2014 № 1227 «Аб зацвярджэнні Палажэння аб Гандлёвым рэестры Рэспублікі Беларусь і Палажэння аб вызначэнні методыкі разліку долі суб'ектаў гандлю ў аб'ёме рознічнага таваравароту харчовых тавараў у межах г. Мінска, гарадоў абласнога падпарадкавання, раёнаў, прызнанні страціўшымі сілу Пастаноў Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь і іх структурных элементаў» (далей - Палажэнне).
Пунктам 20 Палажэння вызначана, што рэгістрацыя інтэрнет-магазінаў у Гандлёвым рэестры ажыццяўляецца мясцовымі выканаўчымі і распарадчымі органамі па месцы дзяржаўнай рэгістрацыі суб'ектаў гандлю.
У адпаведнасці з пунктам 21 Палажэння рэгістрацыя інтэрнэт-магазінаў у гандлёвым рэестры ажыццяўляецца шляхам унясення звестак аб інтэрнэт-магазінах у Гандлёвы рэестр у адпаведнасці з парадкам унясення звестак уГгандлёвы рэестр, устаноўленым у главе 4 Палажэння.
Згодна з пунктам 15 Палажэння пры неабходнасці ўнясення ў Гандлёвы рэестр звестак адносна некалькіх інтэрнет-магазінаў заявы аб унясенні звестак у Гандлёвы рэестр прадстаўляюцца асобна па кожнаму інтэрнет-магазіну.
Такім чынам, унясенне ў Гандлёвы рэестр звестак аб інтэрнет-магазінах ажыццяўляецца мясцовымі выканаўчымі органамі па месцы дзяржаўнай рэгістрацыі суб'ектаў гандлю. Пры гэтым кожны інтэрнэт-магазін, які належыць аднаму суб'екту гандлю, павінен быць зарэгістраваны ў гандлёвым рэестры асобна.

Пытанне. Ці з'яўляецца сайт інтэрнэт-магазінам, які утрымлівае інфармацыю пра прадаўца, тавары, уключаючы кошт тавару, рахункі-фактуры, кантактныя тэлефоны, па якіх можна замовіць тавар іншым суб'ектам гаспадарання для мэт аптовага гандлю?
Адказ.
У адпаведнасці з артыкулам 1 Закона аб гандлі:
Аптовы гандаль - від гандлю, звязаны з набыццём і продажам тавараў для выкарыстання ў прадпрымальніцкай дзейнасці або іншых мэтах, не звязаных з асабістым, сямейным, дамашнім і іншым падобным выкарыстаннем, калі іншае не ўстаноўлена заканадаўчымі актамі Рэспублікі Беларусь;
Рознічны гандаль - від гандлю, звязаны з набыццём і продажам тавараў для асабістага, сямейнага, дамашняга і іншага падобнага выкарыстання, не звязанага з прадпрымальніцкай дзейнасцю, калі іншае не ўстаноўлена заканадаўчымі актамі Рэспублікі Беларусь;
Суб'ект гандлю - юрыдычная асоба, індывідуальны прадпрымальнік, якія ажыццяўляюць гандаль на тэрыторыі рэспублікі беларусь.
Згодна з артыкулам 19 закона аб гандлі гандаль можа ажыццяўляцца з выкарыстаннем сеткі інтэрнэт з улікам забарон і абмежаванняў, устаноўленых заканадаўчымі актамі рэспублікі беларусь і пастановамі савета міністраў рэспублікі беларусь. Пры гэтым суб'ект гандлю мае права ажыццяўляць рознічны гандаль з выкарыстаннем сеткі інтэрнэт толькі праз інтэрнэт-магазіны, зарэгістраваныя ў гандлёвым рэестры рэспублікі беларусь (далей - гандлёвы рэестр), і з выкарыстаннем даменнага імя, права на адміністраванне якога атрымана суб'ектам гандлю ў парадку, устаноўленым заканадаўствам рэспублікі. Беларусь.
Інфармацыйны рэсурс у сетцы інтэрнэт, які выкарыстоўваецца для ажыццяўлення аптовага гандлю, г.зн. Продажу тавараў юрыдычным асобам і індывідуальным прадпрымальнікам для выкарыстання ў прадпрымальніцкай дзейнасці або іншых мэтах, не звязаных з асабістым, сямейным, дамашнім і іншым падобным выкарыстаннем, - не з'яўляецца інтэрнет-магазінам і не падлягае рэгістрацыі ў Гандлёвым рэестры.
Разам з тым, суб'ект гандлю, які ажыццяўляе аптовы гандаль, абавязаны прадставіць адпаведныя звесткі аб аптовым гандлі для ўключэння ў Гандлёвы рэестр.

Пытанне. Ці з'яўляецца сайт інтэрнэт-магазінам, калі суб'ект гаспадарання выконвае работы (паслугі), гэта значыць не прадае тавары (на сайце можна азнаёміцца са зместам і цаной работы (паслугі), а таксама можна ажыццявіць заказ (праз спецыяльную функцыю сайта або кантактны нумар тэлефона) )?
Адказ.
Дзейнасць па аказанні бытавых, турыстычных, іншых паслуг не з'яўляецца гандлем, а інтэрнэт-сайт, які выкарыстоўваецца для рэкламы такіх паслуг, з'яўляецца толькі сродкам рэкламы (рэкламным інтэрнэт-рэсурсам), але не з'яўляецца інтэрнэт-магазінам і не падлягае ўключэнню ў Гандлёвы рэестр.
Разам з тым, звяртаем увагу, што продаж гатовых тавараў (вырабленай мэблі, вокнаў, балконных рам, пячатак, гардзін, фотарамак і інш.) для асабістага, сямейнага, хатняга і іншага падобнага выкарыстання, не звязанага з прадпрымальніцкай дзейнасцю, з выкарыстаннем сеткі Інтэрнэт з'яўляецца рознічным гандлем, а інфармацыйны рэсурс, які выкарыстоўваецца для ажыццяўлення такой дзейнасці, будзе з'яўляцца інтэрнэт-магазінам, які падлягае ўключэнню ў Гандлёвы рэестр.